Урок № 15 Контрольна робота № 1. Диктант або тестування - Українська мова 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 9 клас

Урок № 15 Контрольна робота № 1. Диктант або тестування

Урок № 15

Контрольна робота № 1. Диктант або тестування

Мета: оцінити рівень знань учнів із теми «Пряма та непряма мова. Діалог. Цитата»; розвивати здатність зосереджуватися, грамотність, логічне мислення

Очікувані результати: учні застосовують на практиці здобуті теоретичні знання.

Обладнання: текст диктанту, тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

§ І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Проведення інструктажу щодо виконання контрольної роботи.

Ознайомлення дев’ятикласників із критеріями оцінювання диктанту. Ознайомлення із критеріями оцінювання тестових завдань: за правильне виконання завдань № 1–6 (з вибором однієї правильної відповіді) учні отримують по 1 балу; за правильне виконання завдань № 7–8 — по 1,5 бала; за виконання завдання № 9 (відкритої форми) максимальна оцінка — 3 бали. Усього 12 балів.

§ ІІ. Основний зміст роботи

1.   Написання контрольного диктанту.

Мистецтво Марії Примаченко

Більш піввіку малярка з поліського села Болотня, що на Київщині, Марія Примаченко освітлювала небосхил українського мистецького світу і барвами та розмаїттям своїх незвичайних картин пробуджувала в наших серцях іскорки любові до мальовничого довкілля.

У тяжкий для України час, коли її народові, здавалося, судилося безслідно зникнути у вирі імперської ненависті, саме Марії Примаченко випало своїм життям і творчістю виявити незнищенну силу народного духу.

Своїм світосприйняттям вона розширила межі образного осмислення дійсності. Дослідники називають її твори сконденсованими образами-думками, образами-оцінками, образами-присудами, образами-пророцтвами. Численні шанувальники народного мистецтва у Японії, Китаї, Англії, Канаді, Франції, Італії, Бельгії, Польщі, Угорщині, Болгарії, Чехії були захоплені творіннями нашої малярки.

Розповідають, що колись давно, побачивши на одній із виставок її роботи, Пабло Пікассо сказав: «Я схиляюсь перед цим дивом — мистецтвом геніальної українки». Ці слова французького художника ввійшли до такого авторитетного видання, як «Всесвітня енциклопедія наївного мистецтва», що вийшла друком у 1984 році в Белграді. У ній Марії Примаченко було відведене одне з перших місць серед найвідоміших митців світу.

(160 слів)                                                                                                  (За Т. Нечипоренком)

2.   Виконання учнями тестових завдань.

1.   Діалог — це:

А   чуже мовлення, що передається не дослівно, а зі збереженням лише основного змісту висловлювання;

Б   чуже мовлення, передане дослівно, без змін.

В   пряма мова, що передає розмову двох або кількох осіб;

Г   дослівний уривок із висловлювання, тексту, що наводиться для підтвердження чи пояснення своїх думок.

2.   Позначте речення з прямою мовою (розділові знаки опущено).

А   Нам знать а вам подумать відповів дядько не розгинаючись. (З. Кучерява)

Б   Вірив ти народ твій буде першим з перших на весь світ. (П. Тичина)

В   Кажуть у народі хто багато кричить у того діло стоїть. (А. Малишко)

Г   Мені снилося червоні рожі пломеніли в промені злотистім. (Леся Українка)

3.   Позначте речення з непрямою мовою (розділові знаки опущено).

А   Буря буде! обізвався він [Мемет] не обертаючись Вітер дужчає он на човні збирають вітрила... (М. Коцюбинський)

Б   Надії стало ясно старий муляр проходить останній шматок свого життєвого шляху. (О. Кундзич)

В   Вода лилася з нього зуби йому цокали але він на те не зважав і говорив що це йому не перший раз бо цієї зими він уже три рази на льоду провалювався і що треба тільки бігати. (За В. Винниченком)

Г   Не чіпай! Не бери! закричали на нього дівчатка. (С. Черкасенко)

4.   Укажіть речення, що відповідає схемі: «П, — а, — п».

А   «Дякую за моральну підтримку»,— похмуро всміхнувся син. (О. Гончар)

Б   Махнові ж своє муляло: «Перекази козацькі, вони хай трохи постороняться, розкажи, які перекази про нас складають». (О. Гончар)

В   «Вперед! — вигукнув Козаков.— На Прагу!» (О. Гончар)

Г   «Передайте по колоні,— скомандував Самієв офіцерам, що їхали за ним,— припинити пальбу, берегти боєприпаси». (О. Гончар)

5.   Позначте речення, у якому допущено помилку в оформленні прямої мови.

А   Вус Яворницького сердито ворухнувсь: «то не ідеал, до якого йдуть через руїни та через трупи». (О. Гончар)

Б   «Про що ти задумалась, Світлано?» — іноді запитувала дівчину мати. (О. Гончар)

В   «Ви б, може, й плащ наділи? — спитала Одарка.— Воно таке, як на дощ...» (Г. Тютюнник)

Г   «Береться морозець»,— хваляться мати і, зсутулившись, довго хукають у долоні, умочають пальці в цеберку з водою, щоб зашпори не знайшли. (Г. Тютюнник)

6.   Позначте речення, у якому правильно розставлено розділові знаки.

А   Сідай, Оксанко,— сказав Федір Несторович і одвернувся до вікна. (Гр. Тютюнник)

Б   «Як же, дочко, весілля справлятимемо? — спитав уранці Степан, розбираючи вже внесеного в хату кабана.— По-старому чи по-новому?» (Г. Тютюнник)

В   До мене підійшла молода вродлива «сербіянка» й сяйнула величезними чорними очима «Купи, гарний, хустку своїй нареченій. Не хустка — весна». (Г. Тютюнник)

Г   «Павлуша — золото»,— погоджувався директор, смакуючи непідгорілим риб’ячим боком,— уважний, витриманий... Золото! (Г. Тютюнник)

7.   Запишіть речення, розкривши дужки.

«Чому так багато важить для нас дитинство?» — (В,в)голос роздумує він, не відводячи очей від хайвею. (О. Гончар) «Добрий вечір вам»,— (З,з)аспівав позаду дівочий голос. (М. Стельмах) Крик уночі: «(Н,н)а коні! На коні! На коні!..» (В. Сосюра) «Де там сонце? — (С,с)питав Іван.— (Б,б)о мені не видно». (Г. Тютюнник)

8.   Відредагуйте речення, у яких неправильно оформлено на письмі цитати.

Україна прощає блудним синам, які покаялись і прийшли до неї, і радіє їм, бо вони: «Були мертві — і ожили, ... І знайшлися!» (За В. Захарченко) Ще Шевченко писав: «і немає злому на всій землі безконечній веселого дому». Запам’ятай цю велику правду. (М. Стельмах) А дід казав, що «Не візьме ніколи вдруге вже з собою». (Д. Фальківський)

9.   Складіть і запишіть діалог із шести реплік на тему «Улюблена книжка».

Відповіді: 1В; 2А; 3В; 4Г; 5А; 6Б.

§ ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

§ ІV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогодні на уроці найкращим для мене було...

 

Категорія: Українська мова 9 клас | Додав: uthitel (11.12.2013)
Переглядів: 8416 | Рейтинг: 1.8/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: