Уроки № 55–56 Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення (у тому числі й уточнюючі). Розділові знаки - Українська мова 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 8 клас

Уроки № 55–56 Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення (у тому числі й уточнюючі). Розділові знаки

Уроки № 55–56

Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення (у тому числі
й уточнюючі). Розділові знаки при відокремлених членах речення

Мета: дати учням поняття про відокремлені члени речення, формувати вміння визначати їх у реченнях, правильно інтонувати речення з відокремленими членами, навчити вживати розділові знаки при них, правильно використовувати в усному й писемному мовленні; розвивати логічне мислення, увагу

Очікувані результати: учні знаходять відокремлені та уточнювальні члени в реченні; правильно розставляють розділові знаки при відокремлених та уточнювальних членах; знаходять і виправляють допущені пунктуаційні й граматичні помилки; правильно інтонують речення з відокремленими та уточнювальними членами, доцільно використовують їх у мовленні.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, схема «Відокремлені члени речення»

Тип уроків: комбінований.

§ I.   Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

1)   Перевірка письмового завдання.

2)   Перевірка індивідуального завдання.

2.   Бесіда.

— Яку роль виконують головні та другорядні члени речення?

— Що таке дієприслівниковий зворот? Яка його роль у реченні?

— Що таке дієприкметниковий зворот?

— Як виділяються дієприкметникові та дієприслівникові звороти в реченні?

§ II.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроків

Завдання учням.

Виразно прочитайте вислів О. Гончара про мову, правильно інтонуючи виділені слова. Від яких слів і які питання треба ставити до виділеної графічно й комами смисло-граматичної групи слів? Роль якого члена виконує ця група слів у реченні?

Українська мова сьогодні — це мова, що, увібравши найцінніше з надбань минулих віків, перебуває в невпинному розвитку.

§ ІIІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Опрацювання схеми «Відокремлені члени речення».

2.   Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

1)   Які члени речення називаються відокремленими. Розділові знаки.

2)   Умови відокремлення другорядних членів.

3)   Непоширені й поширені відокремлені другорядні члени речення.

4)   Уточнюючі члени речення.

3.   Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправ і завдань

4.   Робота з текстом.

§ ІV.  Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Тренувальні вправи.

2.   Творче завдання.

Складіть усне зв’язне висловлювання про відокремлені члени речення.

3.   Робота з текстом.

1)   Відновіть і запишіть текст, уставляючи замість крапок пропущені відокремлені члени. Визначте їх вид і з’ясуйте, чим вони виражені.

В очах сучасників героїчна смерть Дмитра Вишневецького перетворилася на символ незалежності християнського духу. Цьому підтвердженням є те, що вже через кілька тижнів після смерті князя була написана елегія латинською мовою, … Її автором став німець Йоган Зоммер. А наприкінці 60-х років XVI ст. відомий збирач народних пісень, …, записав до свого збірника жалібну версію пісні про козака Байду. Староукраїнське слово «байдувати» означало майже те саме, що й «козакувати», а саме вести вільне життя, …

Ось так історична постать князя Дмитра Вишневецького перетворилася на легендарного пісенного персонажа — … Він, …, йде на вірну смерть і виявляє при цьому найвищі козацькі чесноти: зневагу до розкішного життя, …, відданість православній християнській вірі, стійкість до фізичних мук, незалежність перед ворогами і жагу боротьби навіть перед лицем смерті.

(Т. Чухліб)

Довідка: нехтуючи пропонованими ворогом благами; професор Краківської академії Матвій Пійонтек; купленого зрадою; присвячена загибелі християнського лицаря князя Дмитра; козака Байду; незалежне ні від кого.

2)   Підготуйте усний докладний переказ відновленого тексту.

4.   Розподільний диктант.

§ V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

2.   Індивідуальне завдання.

§ VI.  Підсумки уроків

Гра «Хто перший?».

Сконструюйте речення з поданих слів, укажіть відокремлені члени речення.

Хмарки, небу, по, розкидані; пливли, легенькі, вітром. Село, розкиданими, зоряним, зачароване, небом, хороше, хатками, синіє. Вкриті, яблуні, гілля, нахилили, рясно, плодами, землі, до.

Категорія: Українська мова 8 клас | Додав: uthitel (29.04.2014)
Переглядів: 1600 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: