Урок № 70 Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними і вставленими конструкціями - Українська мова 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 8 клас

Урок № 70 Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними і вставленими конструкціями

Урок № 70

Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними
і вставленими конструкціями

Мета: відновити в пам’яті учнів, узагальнити й систематизувати матеріал про речення з однорідними членами, звертаннями, вставними та вставленими конструкціями; удосконалювати уміння знаходити їх у тексті, правильно використовувати в усному й писемному мовленні, обґрунтовувати вживання розділових знаків за допомогою правил, знаходити та виправляти помилки на вивчені правила; розвивати пам’ять, уміння виділяти головне

Очікувані результати: учні вміють знаходити речення з однорідними членами, звертаннями, вставними і вставленими конструкціями; обґрунтовують уживання розділових знаків за допомогою правил; знаходять та виправляють помилки на вивчені правила; доречно використовують ці речення в усному й писемному мовленні.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань.

§ I.   Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

1)   Перевірка письмового завдання.

2)   Фронтальне опитування.

3)   Перевірка індивідуального завдання.

2.   Завдання учням.

Назвіть якомога більше форм ввічливого звертання, привітання.

§ II.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку

1.   Лінгвістичне спостереження.

Порівняйте подані пари речень. Чи відрізняються вони за змістом? Свою відповідь аргументуйте.

Сьогодні зранку я спостерігала за тим, як сходило сонце.— Сьогодні зранку, мамо, я спостерігала за тим, як сходило сонце.

Увечері буде дощ.— Увечері, майте на увазі, буде дощ.

У темряві прокинувсь я.— У темряві густій, тяжкій і рівній прокинувсь я. (М. Рильський)

2.   Проблемне питання.

— Якої мети ви хочете досягти на цьому уроці?

§ ІІІ.  Систематизація й узагальнення вивченого

1.   Робота в групах.

1)   Складіть зв’язне повідомлення в науковому стилі за поданими темами: 1 група — «Речення з однорідними членами»; 2 група — «Звертання»; 3 група — «Вставні слова».

2)   Складіть речення за поданими схемами.

2.   Навчальний переклад.

Перекладіть текст з російської мови українською.

…Ты являешься сюда как проповедник лучшей, честной жизни, вроде этакого спасителя погибающих душ. Знаешь, как на заре христианства иные светлые отцы вместо того, чтобы стоять на столпе тридцать лет или жить в лесной пещере, шли на торжища в дома веселья.

Видишь ли, меня притягивает и интересует в этой жизни ее… как бы это выразиться?.. ее страшная, обнаженная правда. Понимаешь ли, с нее как будто бы сдернуты все условные покровы. Нет ни лжи, ни лицемерия, ни ханжества, нет никаких сделок ни с общественным мнением, ни с навязчивым авторитетом предков, ни со своей совестью.

(За А. Купріним)

3.   Робота з підручником.

Виконання вправ і завдань

4.   Творча робота в групах.

5.   Навчальне редагування.

§ ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

2.   Індивідуальне завдання.

§ V.  Підсумки уроку

1.   Завдання учням.

Складіть кросворд або ребус: 1 група — «Вставні слова»; 2 група — «Однорідні члени речення»; 3 група — «Звертання».

2.   Інтерактивна вправа «Рефлексія».

За одну хвилину запишіть у зошитах, що вам сподобалось і що не сподобалось на сьогоднішньому уроці.

3.   Самооцінювання.

(Учні заповнюють картки самооцінювання.)

Картка самооцінювання

Види завдань

Самооцінка

Творче завдання

 

Творче конструювання

 

Навчальний переклад

 

Гра «Склади речення»

 

Навчальне редагування

 

Складання кросворда або ребуса

 

 

Категорія: Українська мова 8 клас | Додав: uthitel (29.04.2014)
Переглядів: 1795 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: