Урок № 69 Розвиток зв’язного мовлення. Усний і письмовий твір на морально-етичну тему в публіцистичному стилі - Українська мова 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 8 клас

Урок № 69 Розвиток зв’язного мовлення. Усний і письмовий твір на морально-етичну тему в публіцистичному стилі

Урок № 69

Розвиток зв’язного мовлення. Усний і письмовий твір на морально-етичну тему
в публіцистичному стилі

Мета: підготувати учнів до написання твору на морально-етичну тему, збагатити словниковий запас школярів; розвивати творчі здібності

Очікувані результати: учні усвідомлюють тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення; формулюють проблеми, що хвилюють сучасну молодь; критично оцінюють факти навколишньої дійсності; здійснюють змістово-композиційний аналіз публіцистичного тексту-роздуму в публіцистичному стилі на морально-етичні теми.

Обладнання: довідники з правопису, схема побудови твору, зразок твору-роздуму

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.

§ І.   Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

1)   Перевірка письмового завдання.

2)   Перевірка індивідуального завдання.

§ II.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку

Проблемні питання.

— Чому проблеми екології є актуальними сьогодні?

— Чи можна їх успішно вирішити?

— Які існують шляхи їх вирішення?

— У якому стилі можна розкрити задану тему?

— Який тип мовлення найбільше підходить до теми?

§ IІІ.  Основний зміст роботи

  • IІІ.  Основний зміст роботи

1.   Слово вчителя.

1)   Поняття моралі й етики.

Мораль — це система поглядів і уявлень, норм та оцінок, що регулюють поведінку людини. Найважливішою функцією моралі є узгодження вчинків окремих осіб з інтересами інших людей, певної спільноти, суспільства в цілому.

Термін «етика» для позначення вчення про моральність уперше застосував Аристотель. Етика — наука, що вивчає мораль; норми поведінки, сукупність моральних правил певної соціальної групи. Основні категорії етики — добро й зло, обов’язок, совість, честь, гідність, гуманність, відповідальність.

2)   Ознаки твору-роздуму на морально-етичну або суспільну тему.

Твір-розум на морально-етичну або суспільну тему здебільшого складається в публіцистичному стилі, основною сферою застосування якого є суспільно-політичне життя. Серед мовних ознак публіцистичного стилю є вживання суспільно-політичної лексики, емоційно-забарвлених слів, риторичних запитань, окличних речень.

2.   Ознайомлення зі схемою побудови твору на морально-етичну тему в публіцистичному стилі.

СХЕМА ПОБУДОВИ ТВОРУ

1.   Вступ.

2.   Теза.

3.   Аргументи:

4.   Приклади.

5.   Висновки.

3.   Ознайомлення зі зразком твору на морально-етичну тему в публіцистичному стилі.

ПРОБЛЕМИ ЕКОЛОГІЇ І МИ

Земля дідів і прадідів наших — це мила серцю Україна.

Тут народилися й виросли наші батьки, по цій землі зробили й ми свої перші кроки. Споконвіку тут жили люди, працювали, ростили дітей. Але в часи наших дідів і прадідів не виникало серйозних екологічних проблем, бо люди із шаною й повагою ставилися до природи, не віддаляли себе від неї.

Чому ж тоді нині так гостро постала проблема екології? Чому ж так часто люди грубо втручаються у внутрішній світ природи? Мабуть, тому, що вважають себе повноправними її господарями.

Подібні «проекти віку» мали принести користь людям, але аж ніяк не природі. І лише тепер ми на собі відчули наслідки безгосподарського ставлення до неї.

Страшним лихом для всього українського народу стала аварія на Чорнобильській атомній станції. Це сотні й тисячі хворих і калік. Забруднені всі райони, куди тільки сягнула чорна хмара чорнобильського лиха.

Це і Україна, і Білорусія, і Росія.

Та й узагалі, я гадаю, що атомні станції — дуже небезпечні об’єкти. Вони забирають природну воду для охолодження, із часом можна побачити, як міліють ріки й озера, знижується рівень ґрунтових вод.

Так давайте ж нарешті зробимо все можливе, щоб екологічні біди не повторювалися.

Треба жити в єдності з природою, берегти і примножувати її багатства.

Кожен справжній патріот повинен берегти свою землю, піклуватися про її благополуччя, щоб чудові краєвиди завжди милували людське око.

4.   Оголошення тем твору.

«Природа і ми»;

«Проблеми екології і ми»;

«Чи можна покращити екологічний стан нашого міста?».

5.   Складання плану твору.

Орієнтовний план твору

1.   Поняття природа й батьківщина — єдині.

2.   Чи можна шанувати, берегти природу, не маючи глибоких знань про навколишній світ?

3.   Приклади байдужості, неосвіченості, зневажливого ставлення до природи.

4.   Наш обов’язок — берегти природу.

6.   Самостійна робота учнів над написанням твору.

 

§ ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

2.   Індивідуальне завдання.

Скласти твір-роздум на тему «Борімося за чистоту нашого міста», дотримуючись вимог публіцистичного стилю.

Категорія: Українська мова 8 клас | Додав: uthitel (29.04.2014)
Переглядів: 9157 | Рейтинг: 1.7/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: