Урок № 61 Відокремлені обставини - Українська мова 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 8 клас

Урок № 61 Відокремлені обставини

Урок № 61

Відокремлені обставини

Мета: закріпити знання учнів про дієприслівникові звороти та розділові знаки при них; поглибити знання учнів про відокремлені обставини, удосконалювати вміння правильно ставити розділові знаки при відокремлених обставинах, знаходити й виправляти пунктуаційні помилки на вивчені правила; розвивати увагу, мислення

Очікувані результати: учні вміють знаходити відокремлені обставини в реченні; правильно розставляють розділові знаки при них; знаходять і виправляють пунктуаційні помилки на вивчені правила; доцільно використовують відокремлені обставини в мовленні.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, таблиця «Відокремлені обставини»

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

§ I.   Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

1)   Перевірка письмового завдання.

2)   Перевірка індивідуального завдання.

2.   Бесіда.

— Що називається дієприслівниковим зворотом?

— За яких умов дієприслівникові звороти виділяються в реченні комами?

— За яких умов дієприслівникові звороти виділяються в реченні паузами?

— Чи можуть виділятися одиничні дієприслівники?

— Чи можна вважати дієприслівниковий зворот відокремленою обставиною? Доведіть свою думку.

§ ІІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку

Завдання учням.

Прочитайте речення і скажіть, чи правильно в них ужито розділові знаки. Яких знань вам ще бракує, щоб аргументувати свою відповідь?

Чіпка йде збоку отари, похнюпивши голову. (Панас Мирний) Гриць, тремтячи від холоду, горнувся до батька. (Ю. Збанацький) Бійці сиділи деякий час, задумавшись. (О. Гончар) Незважаючи на погану погоду, біля освітленого під’їзду театру панувало пожвавлення. (В. Собко)

§ ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправ і завдань

2.   Опрацювання таблиці «Відокремлені обставини».

3.   Тренувальні вправи.

Спишіть, утворюючи від дієслів, поданих у дужках, дієприслівники. Поставте необхідні розділові знаки.

Старий (спиратись) на палку сів на призьбі. (Привести) коняку в ліс я думав ще назбирати грибів. Сагайда (випростатись) між низькими деревами якусь мить стояв приголомшений.

§ ІV.  Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Міні-диктант.

2.   Робота в парах.

Користуючись довідкою, вставте замість крапок пропущені діє­прислівникові звороти і розставте необхідні розділові знаки.

Вітер бринить билиною, що … блякло, торішньо ворушиться біля ніг. Кущ калини … де-не-де червоніє ягіддям, краплинами бубок на кетягах. Мов стрічка, що … безладно летить на екрані, летить … мигтючо до хаосу, так щодалі швидше відлітають дні, місяці, роки. Ярославна … пішла вздовж течії донизу і … зупинилась.

(О. Гончар)

Довідка: пробившись крізь товщу снігу; до пояса потонувши в заметах; рвучись; прискорюючись шалено; неквапом ступаючи з каменя на камінь; не доходячи містка.

3.   Робота з текстом.

4.   Пояснювальний диктант.

5.   Самостійна робота.

6.   Творче завдання.

Складіть твір-мініатюру на тему «Моя улюблена телевізійна передача», використовуючи відокремлені обставини.

7.   Творче конструювання.

Складіть речення за поданими схемами.

1)   …, ВО, … .

2)   ВО, … .

3)   …, ВО.

8.   Пунктуаційний практикум.

9.   Навчальний переклад.

§ V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

2.   Індивідуальне завдання.

Скласти й записати твір-опис у художньому стилі, уживаючи відокремлені обставини.

§ VI.  Підсумки уроку

Інтерактивна вправа «Рефлексія».

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Що вам не вдалося осягнути?

— Наскільки добре ви впоралися з поставленим завданням?

Категорія: Українська мова 8 клас | Додав: uthitel (29.04.2014)
Переглядів: 1590 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: