Урок № 54 Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-опис пам’ятки архітектури за власним спостереженням - Українська мова 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 8 клас

Урок № 54 Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-опис пам’ятки архітектури за власним спостереженням

Урок № 54

Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-опис пам’ятки архітектури
за власним спостереженням

Мета: ознайомити учнів з побудовою твору-опису пам’ятки архітектури; формувати вміння складати текст-опис; поглибити знання про культові споруди, архітектуру

Очікувані результати: учні вміють складати усні й письмові твори-описи пам’яток архітектури за власним спостереженням; складають план; визначають стиль і тип мовлення, тему та го­ловну думку тексту; дотримуються основних вимог до мовлення та правил спілкування; знаходять і виправляють недоліки в змісті, побудові й мовному оформленні власного та чужого висловлювання.

Обладнання: ілюстрації-фотографії пам’яток архітектури, словники

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.

§ І.   Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

1)   Перевірка письмового завдання.

2)   Перевірка індивідуального завдання.

2.   Бесіда.

— Що таке культові споруди?

— Що таке архітектурний стиль? Які стилі вам відомі?

§ II.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку

Проблемне питання.

— Чи доводилося вам описувати сучасні будівлі, історичні споруди? Яким стилем мовлення ви послуговувалися? Відповідь аргументуйте.

§ ІІІ.  Основний зміст роботи

1.   Робота з текстами.

1)   Прочитайте текст. Визначте його тему й основну думку, тип і стиль мовлення. Доберіть заголовок.

2)   Бесіда за текстом.

— До якого стилю мовлення належить даний текст?

— Проаналізуйте, у якій послідовності автор описує храм?

— На яких елементах опису автор акцентує увагу?

3)   Творче завдання.

До слів храм, бані, стіни, колони доберіть художні означення (епітети).

2.   Складання плану твору-опису пам’ятки архітектури.

Орієнтовний план твору-опису
пам’ятки архітектури

1.   Історія пам’ятки архітектури.

2.   Загальний вигляд:

а) місце розташування;

б) зелені насадження;

в) особливості споруди, фасад.

3.   Сучасний стан пам’ятки.

4.   Особисте ставлення.

3.   Оголошення теми твору.

«Давні споруди мого міста».

«Пам’ятки культури й архітектури мого міста».

«Чарівний храм».

«Незвичайний палац».

4.   Опрацювання зразка твору-опису пам’ятки історії та куль­тури.

Покровська церква в місті Харкові

Старе місто — це історичний центр Харкова. Саме тут, біля злиття річок Лопань та Харків, було побудовано понад 350 років тому фортецю, яка поклала початок одному з найбільших міст України.

Саме тут 1669 року, на колишньому монастирському подвір’ї, піднісся Покровський собор. Це найстаріша кам’яна будівля міста, зодчий її залишився невідомим.

Щоб потрапити до нині діючого Покровського монастиря, треба пройти під аркою воріт, які виконано в стилі бароко та увінчано витонченою маківкою.

Серед декількох будівель увагу привертає легка вишуканість Покровської церкви. Ця унікальна архітектурна пам’ятка втілила в камені художні ідеали українського народу. Майстри використали традиційні форми культового зодчества наших пращурів. Типова для України церква з трьома банями височить на теплому зимовому соборі, верхня холодна частина храму оточена галереєю, яка об’єднується з дзвіницею у вигляді намету.

Різьблені цегляні наличники співіснують із типовими для української архітектури карнизами, пояс яких доповнюється зображенням сонця. Сама ж дзвіниця виглядає суворішою.

Покровська церква — цікава пам’ятка ранньої української архітектури. І мені приємно, що вона знаходиться в моєму рідному Харкові.

5.   Самостійна робота учнів над написанням твору.

§ ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

2.   Індивідуальне завдання.

§ V.  Підсумки уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогоднішній урок був для мене корисний, тому що…

Категорія: Українська мова 8 клас | Додав: uthitel (29.04.2014)
Переглядів: 2975 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: