Урок № 25 Розвиток зв’язного мовлення. Переклад з російської мови українською тексту розповідного характеру з елементами опису місцевос - Українська мова 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 8 клас

Урок № 25 Розвиток зв’язного мовлення. Переклад з російської мови українською тексту розповідного характеру з елементами опису місцевос

Урок № 25

Розвиток зв’язного мовлення. Переклад з російської мови українською
тексту розповідного характеру з елементами опису місцевості

Мета: навчити учнів перекладати тексти, сприяти формуванню вміння будувати висловлювання з елементами опису місцевості

Очікувані результати: учні вміють перекладати тексти з російської мови українською; працювати зі словниками; правильно будують висловлювання з елементами опису місцевості; роблять короткі записи в процесі читання.

Обладнання: фотографії із зображенням місцевості, словники

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.

§ І.   Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

1)   Перевірка письмового завдання.

2)   Перевірка індивідуального завдання.

2.   Бесіда.

— Які типи мовлення вам відомі?

— Які види описів ви знаєте?

— Як називається зображення природи в живописі та художній літературі?

— Як створює пейзаж письменник?

— Яка роль пейзажів у художніх творах?

§ II.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми будемо вчитися правильно перекладати з російської мови українською текст розповідного характеру з елементами опису місцевості. Попрацюємо зі словниками.

§ ІІІ.  Основний зміст роботи

1.   Робота з текстом.

Прослухайте текст для перекладу. У чому різниця між літературним і образотворчим пейзажем? Який вид мистецтва має, на вашу думку, ширші зображально-виражальні можливості? Відповідь обґрунтуйте.

Солнце выглянуло давно на расчищенном небе и живительным, теплотворным светом своим облило степь. Все, что смутно и сонно было на душе у козаков, вмиг слетело; сердца их встрепенулись, как птицы.

Степь чем далее, тем становилась прекраснее. Тогда весь юг, все то пространство, которое составляет нынешнюю Новороссию, до самого Черного моря, было зеленою, девственною пустынею. Никогда плуг не проходил по неизмеримым волнам диких растений. Одни только кони, скрывавшиеся в них, как в лесу, вытаптывали их. Ничего в природе не могло быть лучше. Вся поверхность земли представлялася зелено-золотым океаном, по которому брызнули миллионы разных цветов. Сквозь тонкие, высокие стебли травы сквозили голубые, синие и лиловые волошки; желтый дрок выскакивал вверх своею пирамидальною верхушкою; белая кашка зонтикообразными шапками пестрела на поверхности; занесенный бог знает откуда колос пшеницы наливался в гуще. Под тонкими их корнями шныряли куропатки, вытянув свои шеи. Воздух был наполнен тысячью разных птичьих свистов. В небе неподвижно стояли ястребы, распластав свои крылья и неподвижно устремив глаза свои в траву. Крик двигавшейся в стороне тучи диких гусей отдавался бог весть в каком дальнем озере. Из травы подымалась мерными взмахами чайка и роскошно купалась в синих волнах воздуха. Вон она пропала в вышине и только мелькает одною черною точкою. Вон она перевернулась крылами и блеснула перед солнцем… Черт вас возьми, степи, как вы хороши!

(З повісті М. Гоголя «Тарас Бульба»)

2.   Словникова робота.

(Колективний переклад складних слів та словосполучень.)

Встрепенулись — затріпотіли;

пространство — простір;

неизмеримым — незмірним;

пестрела — яскравіла;

шныряли — метушилися;

неподвижно — нерухомо;

распластав свои крылья — розкривши свої крила.

3.   Усний переклад тексту учнями.

4.   Самостійна робота над письмовим перекладом.

5.   Редагування робіт.

§ ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

2.   Індивідуальне завдання.

§ V.  Підсумки уроку

Заключна бесіда.

— Чи впоралися ви з роботою?

— У чому відчували труднощі?

— Як ви їх подолали?

Категорія: Українська мова 8 клас | Додав: uthitel (11.11.2013)
Переглядів: 4195 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: