Урок № 21 Розвиток зв’язного мовлення. Переклад з російської мови українською тексту розповідного характеру - Українська мова 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 8 клас

Урок № 21 Розвиток зв’язного мовлення. Переклад з російської мови українською тексту розповідного характеру

Урок № 21

Розвиток зв’язного мовлення. Переклад з російської мови українською тексту
розповідного характеру

Мета: удосконалювати вміння учнів перекладати тексти з російської мови українською; розвивати вміння працювати зі словниками

Очікувані результати: учні вміють перекладати тексти з російської мови українською, працювати зі словниками; правильно будують висловлювання; роблять короткі записи в процесі читання.

Обладнання: текст для перекладу, словники

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.

§ І.   Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

1)   Перевірка письмового завдання.

2)   Перевірка індивідуального завдання.

2.   Бесіда.

— З яких джерел ми дізнаємося про значення та правила написання слів?

— Які ви знаєте види словників?

— Сформулюйте правила роботи зі словником.

§ IІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Сьогодні на уроці ми будемо вчитися правильно перекладати з російської мови українською текст розповідного характеру. Попрацюємо зі словниками.

§ ІІІ.  Основний зміст роботи

1.   Робота з текстом.

Прослухайте текст для перекладу. Доведіть, що це текст розповідного характеру.

Словарь и справочник

Человек не может хранить в памяти всё: события прошлого и настоящего, даты, факты, цифры, названия, имена. И когда нужен ответ на вопрос или какая-то справка, на помощь приходят словари и справочники.

Эти книги скупые и щедрые одновременно: в них нет ничего лишнего и есть много нужного. Одни подскажут вам названия рек, городов, морей, гор. Другие расскажут о болезнях и их лечении. Третьи — о растениях или машинах. Есть словари, которые расскажут, что означает незнакомое слово, откуда оно пришло.

В словарях слова собраны по алфавиту, в справочниках — по отдельным темам. Замечательный русский ученый и писатель В. И. Даль собрал 200 тысяч русских слов и пояснил смысл каждого из них. Такой словарь, который разъясняет, растолковывает значение слов, называется толковым. Словарь Даля читается, как интересная книга. Это одноязычный словарь, а есть двуязычные и многоязычные, когда в одной книге поставлены рядом слова из разных языков. Они необходимы тем, кто изучает иностранные языки или читает книги на иностранных языках.

Самые «мудрые» словари — энциклопедические. В них собраны слова, связанные с различными важными явлениями нашей жизни, природы, истории, техники, науки. И о каждом кратко сказано, что это такое. «Умнее» этих словарей только многотомные энциклопедии, в которых можно подробно узнать почти обо всем.

В словарях и справочниках — знания, накопленные многими поколениями. Эти книги учат нас, экономят наше время и силы, помогают избегать ошибок в той или иной работе.

(Из кн. «Что такое. Кто такой»)

2.   Словникова робота.

(Колективний переклад складних слів та словосполучень.)

Какая-то справка — якась довідка;

прийти на помощь — прийти на допомогу, стати в пригоді;

на иностранных языках — іноземними мовами;

ответ на вопрос или справка — відповідь на запитання або довідка;

расскажут о болезнях — розкажуть про хвороби;

по отдельным темам — з окремих тем;

накопленные многими поколениями — накопичені багатьма поколіннями.

3.   Самостійна робота учнів над перекладом.

4.   Редагування робіт.

§ ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

1)   Опрацювати теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

2.   Індивідуальне завдання.

§ V.  Підсумки уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найскладнішим на уроці для мене було…

Категорія: Українська мова 8 клас | Додав: uthitel (11.11.2013)
Переглядів: 5501 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: