Уроки № 64–65. варіант 2 Тема. Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник». - Українська мова 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 7 клас

Уроки № 64–65. варіант 2 Тема. Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник».
Уроки № 64–65. варіант 2
Тема. Узагальнення й систематизація вивченого
з теми «Прислівник».
Мета: узагальнити й систематизувати знання про прислівник як частину мови, зокрема
про його загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; сформувати
культуру мовлення, творчі здібності; виховувати шану й любов до рідної мови,
Вітчизни.
Очікувані результати: учні знають загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль
прислівника; знаходять прислівники в реченні; знають правила написання при­
слівників; визначають основні способи словотворення; помічають і виправляють
помилки в правописі прислівників.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.
Тип уроків: нетрадиційні (уроки ­подорож).
Хід уроків
І. МотивА ц І я н А вчА льної д І яльностІ школяр І в.
о голошення теМ и й Мети урок І в
Проблемне питання. ;
— На вашу думку, навіщо потрібні уроки узагальнення
й систематизації вивченого матеріалу?
ІІ. уз А гА льнення й систе МАтиз А ц І я вивченого МАтер ІА лу
Слово вчителя. ;
Життя кожної людини починається з казки — чарівної, доб-рої, неповторної. І називається вона радісним і щасливим словом
«дитинство».
Сьогодні ви станете героями і творцями дивовижної казки,
бо ми вирушаємо в подорож до графства «Прислівник». Вам
знайомий цей край, але від того, як ви засвоїли тему, залежить
успішність та цікавість нашої подорожі. Отже, уперед! На пошуки
пригод! Попереду — таємнича печера, щоб пройти через неї, ми
повинні розшифрувати написи на її стінах.
Гра «Приховані слова». ;
(Грають дві команди.)
відновіть за поданими схемами прислівники. Прочитайте їх і запи-шіть. Поясніть правопис.
1. в .. .. .. .. у
н .. .. .. .. .. з
з .. .. .. .. .. .. у
в .. .. .. .. .. .. .. у
н .. .. .. .. .. .. .. .. .. ч
б .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. у
2. з .. .. .. у
в .. .. .. о
щ .. .. .. .. і
б .. .. .. .. .. ж
с .. .. .. .. .. .. а
щ .. .. .. .. .. .. .. .. .. е
Відповідь: 1) Влітку, напоказ, замолоду, внакладку, нашвидкуруч, безперестанку.
2) Збоку, вліво, щоночі, босоніж, спідлоба, щонайбільше.
Слово вчителя. ;
Ви добре справились з першою перешкодою. Наша подо-рож далі лежить до міста Невідоме. Щоб безперешкодно пройти
через місто, ми повинні допомогти його мешканцям добудувати
будинки, в яких уже закладено фундамент.
Гра «Хто більше?». ;
Утворіть від поданих префіксів та суфіксів якомога більше прислів-ників.
По-, будь-, казна-, хтозна-, -небудь, -таки, -то, -от.
Слово вчителя. ;
Перед нами Темний ліс, у якому живуть лісові духи — ель-фи, лісовики, а керує ними той, кого не можна називати. Але
він пропустить нас через цей ліс тільки в тому випадку, якщо
ми знайдемо чарівний ключ від таємничої хатинки.
Гра «Знайди чарівний ключ». ;
Прочитайте слова й поясніть їх правопис.
М и Н е В Н О В О
Р е Н О М О Н А К
В О С е Ч Н А Н
Відповіді: невимовно, ненароком, невчасно.
Слово вчителя.
Ви молодці. Господар лісу хотів би запросити нас до таємни-чої хатини на чашечку чаю, але не може розшифрувати таємничі
сліди, що ведуть до неї. І просить нас допомогти.
Гра «Куди ведуть сліди чарівника». ;
Замість «слідів чарівника» вставте відповідні прислівники. Поясніть
їх правопис.
Осінь вступила у свої права. ... ще ніколи так не світило
сонце, втікали кудись за обрій хмари. Та знову з-за лісу то ...
дув студений вітер, то вилітали в розвідку худючі хмаринки.
Хмірились густі крони пожовклих осокорів, радились про
щось ... застерігали ... вимережану неспокійну берізку.
Ніхто й не запримітив ранкового приморозку, а квіти
зів’яли. Від груш-дичок вечорами і ранками пахло терпкою гру-шевою есенцією, а в полі — стернею й осінню.
(За Ю. Збанацьким )
Д о в і д к а: вдень, нахабно, пошепки, по-святковому.
— Яке враження справив на вас цей текст? У якому стилі
він написаний? Обґрунтуйте свою думку.
Слово вчителя. ;
Ось ми і завітали до чарівної хатинки. І що бачимо? Хтось
надіслав нам телеграму! Щоб її прочитати і допомогти товаришам,
які потрапили в біду, треба розкрити дужки в тексті телеграми.
Отже, за роботу, друзі!
Самостійна робота. ;
Запишіть текст, розкрийте дужки. Поясніть правопис прислівників.
Шановні мандрівники! Ми (давним)давно знаходимось
у полоні Забудькуватості, яка сказала, що відпустить нас, коли
ми навчимося правильно писати прислівники. (По)справжньому
хвилюємось, (по)переду і (по)заду море без (кінця)краю, (хтозна)
як виберемось. (На)перекір усьому сподіваємось, що (десь)таки
знайдуться ті, хто (по)дружньому допоможе нам. Віримо, що
ваші знання врятують нас.
Мюнхгаузенці
Слово вчителя. ;
Молодці! Усім допомогли, можемо рушати далі. Але що це?
Хто перегородив нам дорогу? Чому зупинились?
Нас зустрічають представники країни «Морфологія». Якщо
хочете ввійти у графство «Прислівник», відгадайте загадки,
а ні — повертайтесь, звідки прийшли.
Гра «Відгадай загадку». ;
Звечора ..., вранці ... Взимку ..., а літом ... Хто вранці на
чотирьох, удень ..., увечері ...? Що з землі легко ..., та далеко ...?
Відгадки: вмирає, оживає (день); горою, водою (сніг); на двох, на трьох (людина); під­
німеш, не кинеш.
Слово представників країни «Морфологія». ;
Відгадали! Молодці! Ласкаво просимо до нашої країни!
Слово вчителя. ;
Ось ми й дійшли з вами до графства «Прислівник». Подо -рож була довгою й цікавою. Ви всі молодці, показали, як добре
знаєте тему «Прислівник».
ІІІ. д о МАшнє зА вдА ння
1. Скласти словниковий диктант із 20–25 прислівників.
2. в иписати з художньої літератури 7–8 речень, у яких уживаються при-слівники. Пояснити їх правопис.
ІV. пІ дбиття пІ дсу М к І в урокІ в
Заключне слово вчителя. ;
Отже, ми з вами закінчили урок-подорож. Мети досягли, зав-дання виконали. Ви не тільки узагальнили, а й поглибили знання.
Визначення найактивніших учасників «подорожі» (оцінює вчитель). ;
Категорія: Українська мова 7 клас | Додав: uthitel (13.02.2014)
Переглядів: 1432 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: