Урок № 9 Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю. - Українська мова 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 7 клас

Урок № 9 Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю.
Урок № 9
Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю.
Мета: повторити відомості про публіцистичний стиль; формувати вміння учнів перека­
зувати текст публіцистичного стилю, визначати тему й головну думку, добирати
заголовок, складати план; розвивати вміння школярів добирати виражальні
засоби; виховувати любов до навколишнього середовища, природи, її краси.
Очікувані результати: учні вміють переказувати текст публіцистичного стилю, добирають заголо ­
вок, складають план прочитаного, визначають виражальні засоби тексту.
Обладнання: текст для переказу.
Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.
Хід уроку
І. АктуА л І з А ц І я опорних знА нь учнІ в
Перевірка домашнього завдання. ;
Бесіда. ;
— Які стилі мовлення ви знаєте?
— Де використовуються розмовний та науковий стилі?
— У якій сфері життя суспільства вживається публіцис -тичний стиль?
— Яка його мета?
— Які жанри публіцистичного стилю вам відомі?
— Назвіть основні ознаки публіцистичного стилю.
ІІ. МотивА ц І я н А вчА льної д І яльностІ школяр І в.
о голошення теМ и й Мети уроку
Бесіда. ;
— У чому суть докладного переказу?
— Чого навчає вас цей вид роботи?
ІІІ. основний зМІст роботи
Слово вчителя. ;
Публіцистичний стиль існує в таких жанрах, як звернення,
відозва, прокламація, передова стаття, замітка, огляд, інтерв’ю,
радіо-, кіно-, телепубліцистика та ін. Мета публіцистичного сти -лю — точно, доступно, яскраво інформувати читача (слухача) про
найважливіші події життя в країні та за кордоном, викликати
в нього певне ставлення до того, про що сповіщається. Отже,
публіцистичний стиль виконує дві функції: інформативну (пові -домлення) та впливну (агітаційна функція). Мета публіцистично -го стилю зумовлює основні ознаки: інформативність, логічність,
фактографічність, образність, відверту оцінність.
Робота з підручником. ;
[1] С. 131–133; впр. 218 (усно).
[2] § 54; впр. 404 (усно).
Читання тексту для переказу вчителем. ;
Юний друже! Нашу розмову ми хочемо почати із запитання:
«А чи вмієш ти плавати?» Якщо вмієш — чудово. Якщо ні —
навчися! Це під силу кожному. У багатьох відомих плавців зна -йомство з плаванням почалося не з басейну спортивної школи —
туди вони прийшли, вже оволодівши азами плавання. А перші
уроки, як у більшості дівчаток і хлопчиків, були в них улітку
на річці. Їх учили плавати батьки, старші товариші, які у воді
почували себе впевнено. Тоді ніхто серед них не думав, що саме
плавання стане часткою їхнього життя.
Основна цінність плавання полягає в широкому спектрі його
цілющого впливу на організм людини, що поєднується зі вкрай
низьким травматизмом.
Людині необхідно плавати. Ми скрізь стикаємося з водою,
нас оточують моря, річки, озера. Наприклад, поході потрібно
перебороти водні перепони, а мосту немає.
Уміння плавати має велике значення для нас. Нерідко від
цього залежить життя людини. Добрий плавець може врятувати
не тільки своє життя.
Ми з упевненістю говоримо: плавання принесе тобі радість,
здоров’я, бадьорість. У тебе будуть міцні м’язи, правильна по-става. Регулярні заняття плаванням сприяють правильному росту,
зміцнюють серце й легені, посилюють обмін речовин. Благотворно
впливає плавання й на органи дихання.
38
Літо — найкраща пора для того, щоб навчитися плавати. У тво -єму розпорядженні — басейн табору відпочинку, річка, озеро, море.
Вчися плавати!
(202 сл.) ( Із журналу)
Визначення теми та головної думки тексту, типу та стилю мовлення. ;
Добір заголовка. ;
Складання плану тексту. ;
ОРІЄНТОВНиЙ ПЛАН
1. Чи вмієш ти плавати?
2. Перші уроки плавання.
3. Значення плавання в житті людей.
4. Плавання приносить радість, здоров’я, бадьорість.
5. Вчися плавати!
Повторне читання тексту для переказу вчителем. ;
Усний переказ тексту учнями. ;
ІV. до МАшнє зА вдА ння
Написати докладний переказ тексту.
[1] С. 131–133.
[2] С. 211–212.
V. пІ дбиття пІ дсу М к І в уроку
Інтерактивна вправа «Опитування-інтерв’ю». ;
(Використовується інтерактивний метод «Мікрофон».)
— Що нового ви дізналися на уроці?
Категорія: Українська мова 7 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 4613 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: