Урок № 49 Тема. Розвиток зв’язного мовлення . Контрольний до -кладний переказ тексту розповідного характеру - Українська мова 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 7 клас

Урок № 49 Тема. Розвиток зв’язного мовлення . Контрольний до -кладний переказ тексту розповідного характеру
Урок № 49
Тема. Розвиток зв’язного мовлення . Контрольний до -кладний переказ тексту розповідного характеру
Мета: перевірити вміння учнів переказувати текст, враховуючи його особливості; роз­
вивати логічне мислення, культуру мовлення, збагачувати словниковий запас
школярів; виховувати любов до праці.
Очікувані результати: учні вміють докладно переказувати текст; розпізнають його структурні
особливості, загальні мовні засоби міжфразного зв’язку в тексті; визначають
ситуацію спілкування, стилі та типи мовлення; розуміють зміст прослухованого
тексту; визначають тему та основну думку висловлювання; добирають заголо­вок; складають план почутого.
Обладнання: текст для переказу.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. МотивА ц І я н А вчА льної д І яльностІ школяр І в.
о голошення теМ и й Мети уроку
— Сьогодні на уроці ми перевіримо як ви можете доклад-но письмово переказувати текст розповідного характеру. Під час
докладного переказування тексту має бути відтворено 85–95 %
первинного тексту.
ІІ. о сновний зМІст роботи
Читання тексту для переказу вчителем. ;
ПОРУЧ ІЗ БАТьКОМ
Дзенькнув у коридорі дзвінок. Женя стрибнула швидше
до столу, розклала зошити й книжки. Оглянула кімнату — все
в порядку, й кинулась одчиняти двері. Та вже спізнилася.
На кухню пройшов батько. Він промайнув коридором тихо,
майже нечутно. Приніс із вулиці запах осіннього вечора, душок
бензину й олійних фарб (фарбами пахла його скринька, де ле-жали малярські щітки). З нерозлучною скринькою в одній руці,
повною сіткою в другій, він став посеред кухні, м’яко й винува-то усміхнувся до доньки. Женя підскочила, взяла важку сітку,
цмокнула батька в щоку. Василь Кіндратович стомлено всміхнув-ся крізь скельця окулярів, скинув берет.
Женя крадькома милувалася батьком. Для неї він був схо-жий на вчителя або вченого: в окулярах, тонке розумне обличчя,
невеликі залисини і гарний світлий чуб, хвилястий, завжди акуратно причесаний, та найголовніше — він був худий, сухорлявий,
ніхто не давав йому тридцяти п’яти років, хіба що тридцять, та
й годі; у неділю батько міг блукати в лісі цілий день і ніколи
не казав, що стомився.
— Ну, дочко, уроки поробила?
— Ще трошки. Граматику.
— Кінчай. І знаєш, що зробимо? Вечеряти наваримо — це
раз. А друге — так приберемо в кімнаті, що мама як гляне,—
ахне й скаже: молодці!
Женя хутенько побігла в кімнату, переписала вправу, скла -ла книжки й зошити в портфель і прискочила на кухню.
Батько тут уже господарював. Кип’ятив чай, мив посуд,
чистив картоплю, тоненько (як тільки він умів) нарізав бурячки
на салат. Аж упрів за роботою, по-маминому закатав рукава до
ліктів, пара блискотіла на його окулярах, і він раз у раз витирав
скельця в тонкій золотій оправі.
— Дай мені посуд! — сказала Женя. Тарілки полетіли їй до
рук, вона одним махом витирала їх і, насвистуючи, відправляла
на полицю. Їй завжди приємно було йти, говорити, стояти поруч
із батьком, ось таким як зараз,— м’яким, добрим.
(237 сл.) ( За В. Близнецем)
Добирання заголовку до тексту. ;
Самостійне складання плану тексту. ;
Повторне читання тексту для переказу вчителем. ;
Самостійна робота учнів над переказом у чернетках. ;
Написання переказу в зошитах. ;
IІІ. д о МАшнє зА вдА ння
[1] Повторити § 26, 28.
[2] Повторити § 20, 21.
Індивідуальне завдання. Скласти діалог на тему « моя улюблена теле -передача», використовуючи дієприслівники.
ІV. пІ дбиття пІ дсу М к І в уроку
Організований збір зошитів для контрольних робіт. ;
Відповіді вчителя на запитання учнів. ;
Категорія: Українська мова 7 клас | Додав: uthitel (12.02.2014)
Переглядів: 7779 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.8/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: