Уроки № 37–38 Розвиток зв’язного мовлення. Усний твір-опис предмета - Українська мова 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 5 клас

Уроки № 37–38 Розвиток зв’язного мовлення. Усний твір-опис предмета

Уроки № 37–38

Розвиток зв’язного мовлення. Усний твір-опис предмета

Мета: актуалізувати знання про особливості побудови опису предмета; формувати вміння відрізняти опис від інших типів мовлення; розвивати образне мислення, творчу уяву

Очікувані результати: учні усвідомлюють особливості побудови опису предмета; складають усно твір-опис предмета; підпорядковують висловлювання темі й основній думці; знаходять і виправляють недоліки й помилки в змісті, побудові й мовному оформленні власних висловлювань.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Тип уроків: застосування знань і формування вмінь.

  • І.   Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

2.   Робота з текстом.

Прочитайте тексти. Визначте стиль уривків і тип мовлення. Доведіть свою думку, ураховуючи особливості стилю та типу мовлення.

Текст 1

Конвалія — це невелика рослина роду багатолітніх трав родини лілейних.

Конвалія виростає до 20–30 сантиметрів заввишки, має довге та широке листя, у період цвітіння на стеблині з’являються білі невеличкі квіти, що розташовуються одна за одною та мають сильний приємний аромат.

Росте конвалія в лісі, любить затишні тінисті місця, цвіте в нашій місцевості на початку травня.

Конвалію використовують у фармацевтичній промисловості для виготовлення ліків, а також як декоративну квітку.

(З енциклопедії)

Текст 2

Конвалія — одна з перших весняних квіток. Вона така маленька, непримітна. Її квіти ніби крихітні білі дзвіночки. Вони такі ніжні, тендітні, казково ароматні, пахнуть весняним лісом.

(Із журналу)

  • ІІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроків

Бесіда.

— Навіщо нам потрібно вміти описувати предмети?

— Де в повсякденному житті ми стикаємося з описами?

— З якою метою використовуються описи в художній та науковій літературі?

  • ІІІ.  Основний зміст роботи

1.   Робота в малих групах.

Наведіть ознаки поданих предметів.

Ромашка — …

Дотик — …

Клен — …

Варта — …

Парасолька — …

2.   Самостійна робота.

Доберіть мовний матеріал для опису одного з предметів, назви яких подано в попередній вправі. Складіть усний твір-опис предмета.

  • ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Повторити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

  • V.  Підсумок уроків

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Уміння описувати предмет знадобиться мені…

Категорія: Українська мова 5 клас | Додав: uthitel (30.10.2014)
Переглядів: 1576 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: