Урок № 55 Звукове значення букв я, ю, є, ї - Українська мова 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 5 клас

Урок № 55 Звукове значення букв я, ю, є, ї

Урок № 55

Звукове значення букв я, ю, є, ї

Мета: поглибити знання учнів про співвідношення між буквами та звуками, сформувати вміння визначати звукове значення букв я, ю, є, ї; навчити школярів визначати кількість букв і звуків; розвивати фонематичний слух

Очікувані результати: учні розрізняють співвідношення звуків і букв; пояснюють звукове значення букв я, ю, є, ї; вимовляють звуки в словах відповідно до орфоепічних норм.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, картки

Тип уроку: комбінований.

  • І.   Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

2.   Бесіда.

— Що таке алфавіт? Доберіть синоніми до цього слова.

— Що таке літера? Які ще існують графічні знаки?

— Яка літера не позначає звука?

3.   Робота в парах.

Запишіть за алфавітом географічні назви.

Україна, Дніпро, Карпати, Дністер, Харків, Донецьк, Умань, Говерла, Сиваш, Горлівка, Ніжин, Суми, Євпаторія, Коктебель, Київ, Херсон, Львів, Уди.

  • ІІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Спостереження над мовним матеріалом.

Прочитайте слова, записані у два стовпчики. Чи однакову кількість звуків будуть позначати на письмі виділені букви? Чому до останнього слова немає пари?

Явір      Сяйво

Віють    Сюжет

Євген    Останнє

Їжак

  • ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

Співвідношення букв і звуків.

2.   Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправ і завдань

3.   Розподільний диктант.

Запишіть слова у два стовпчики: І — ті, у яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки; ІІ — один звук.

Пісня, їжа, маяк, Юрій, завдання, людина, єдність, яр, лялька, м’який, різьбяр, лисиця, долоня, їхати, п’є, співають, пюпітр, юний, любов, воїн, теля.

4.   Робота біля дошки й у зошитах.

Випишіть із поданих прислів’їв по 3–5 слів у три стовпчики: І — ті, у яких звуків більше, ніж букв; ІІ — однакова кількість букв і звуків; ІІІ — букв більше, ніж звуків.

Сонце блищить, а мороз тріщить. Що влітку відкладеш, то взимку, як знайдеш. Грудень землю грудить і хату студить. Як лютий не лютуй, а на весну брів не хмур. Січень з груднем прощається, а на лютий очі косить. Січи, не січи, коли я на печі. Січень наступає, мороз людей обнімає.

5.   Самостійна робота.

Перепишіть, поставте розділові знаки, зробіть звукопис виділених слів.

Книга не пряник а дітей до себе манить. Книгу читають не очима а розумом. Дружба найбільший скарб. Ми з тобою, як риба з водою. На те щука в морі щоб карась не дрімав. Яйця курей не вчать.

  • IV.  Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Робота з картками.

2.   Творче завдання.

Складіть 3–5 речень про красу зимового лісу, використовуючи слова, у яких є літери я, ю, є, ї; визначте кількість букв і звуків у цих словах.

  • V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Вивчити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

  • VI.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогодні на уроці я дізнався (дізналась)…

Категорія: Українська мова 5 клас | Додав: uthitel (14.12.2014)
Переглядів: 1470 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: