Урок № 52 Звуки мови й звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки - Українська мова 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 5 клас

Урок № 52 Звуки мови й звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки

Урок № 52

Звуки мови й звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки

Мета: поглибити та систематизувати знання учнів із фонетики, орфоепії та орфографії; закріпити навички розрізнення голосних та приголосних звуків; розвивати фонематичний слух, слухову й зорову пам’ять

Очікувані результати: учні усвідомлюють, що вивчають фонетика, графіка, орфоепія, орфографія; розрізняють голосні та приголосні звуки.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Тип уроку: комбінований.

  • І.   Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.

— Які розділи науки про мову вам уже відомі?

— Що вивчає кожен із них?

— Як усі ці розділи пов’язані між собою?

  • ІІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

1.   Проблемні питання.

(На дошці записано тему розділу, який буде вивчатись, виділені частини підкреслено.)

— Чому розділи науки про мову «Фонетика», «Графіка», «Орфографія», «Орфоепія» вивчаються разом? Що їх об’єднує? Як вони пов’язані між собою?

2.   Лексична робота.

Фоно…= поняттю «звук»; графо…= поняттям «письмо», «почерк»; орфо…= поняттю «правильно».

  • ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

1)   Фонетика як розділ науки про мову.

2)   Звук (фонема) і буква.

3)   Звуки мови й звуки мовлення. Класифікація звуків: голосні, приголосні.

2.   Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу

2)   Виконання вправ і завдань

3.   Мовні загадки-жарти.

У якому вигуку є 100 однакових звуків? (Сто-п.)

За який приголосний звук треба сховати інший приголосний, щоб вистрелили разом кілька гармат? (За-л-п.)

Від назв яких двох букв стає жарко, гаряче? (Пе-че.)

Що знаходиться всередині школи? ( Звук [о].)

Що стоїть між підлогою і стелею? (Звук [і].)

Чим закінчуються і зима, і весна? (Звуком [а].)

Чим закінчуються і вечір, і ніч? (Приголосними.)

Як написати слово робота п’ятьма літерами? А чотирма? (Праця, труд.)

Що треба зробити, щоб майка злетіла? (Замінити [м] на [ч].)

4.   Колективна робота.

Вимовте подані слова парами. З’ясуйте, що вони означають і якими звуками різняться?

Гора, кора; пологий, вологий; бетон, батон; мило, мало; казка, каска; гриб, грип; мимохідь, мимохіть.

  • IV.  Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Самостійна робота.

Спишіть, вставте голосні; прочитайте прислів’я.

Н.. к..д..й сл..в н.. в..т..р.

Л..пш.. м..вч..т.., н..ж св..рк.. р..зп..ч..т.. .

П’..ть р..з..в п..д..м..й, ..д..н р..з г..в..р.. .

2.   Творче завдання.

Складіть мовну загадку-жарт зі словами кіт, кит; лис, ліс.

  • V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Вивчити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

  • VI.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найбільше на уроці мені сподобалось…

Категорія: Українська мова 5 клас | Додав: uthitel (14.12.2014)
Переглядів: 1970 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: