Урок № 119 Контрольна робота № 9. «Будова слова». Тестування - Українська мова 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 5 клас

Урок № 119 Контрольна робота № 9. «Будова слова». Тестування

Урок № 119

Контрольна робота № 9. «Будова слова». Тестування

Мета: перевірити рівень знань, умінь і навичок учнів, одержаних при вивченні теми «Будова слова. Орфографія»; розвивати логічне мислення, навички самостійної роботи, уміння аналізувати мовний матеріал

Очікувані результати: учні використовують на практиці знання, здобуті при вивченні теми «Будова слова. Орфографія».

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

§ І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Сьогодні ви виконаєте контрольну роботу з теми «Лексикологія. ІІ частина». Намагайтеся бути зібраними й уважними. Бажаю вам успіхів!

§ ІІ.  Основний зміст роботи

Проведення контрольного тестування

1)   Інструкція щодо виконання тестових завдань.

Ознайомлення п’ятикласників із критеріями оцінювання тестових завдань: за правильне виконання завдань № 1–6 (початковий та середній рівні) учні отримують по 1 балу; за правильне виконання завдань № 7–8 (достатній рівень) — по 1,5 бала; за виконання завдання № 9 (високий рівень) максимальна оцінка — 3 бали.

2)   Виконання учнями тестових завдань.

Варіант І

1.   Укажіть групу спільнокореневих слів.

А   мороз, морозиво, морозу

Б   рослина, рослинний, рослини

В   квітка, квіти, квітів

Г   осінній, восени, осінь

2.   Укажіть рядок, у якому всі слова — форми одного того самого слова.

А   день, дня, денний

Б   сон, сну, сонний

В   щастя, щастю, щасливий

Г   небо, неба, (на) небі

3.   Укажіть рядок, у якому слова мають нульове закінчення.

А   пюре — ківі

Б   сон — день

В   кіт — завтра

Г   медальйон — гарно

4.   Укажіть рядок, у якому слова не мають закінчення.

А   театр — пиріг

Б   олівець — леді

В   паркан — какао

Г   таксі — шосе

5.   Укажіть рядок, у якому всі слова мають префікс с-.

А   ..казати, ..питати, ..фотографувати

Б   ..пробувати, ..твердити, ..жати

В   ..ходинка, ..клеїти, ..варити

Г   …. печений, ..міряти, ..гаснути

6.   Укажіть рядок, у якому слова мають префікс пре-.

А   ..великий — ..бігти

Б   ..дунайські — ..красити

В   ..рва — ..шити

Г   ..хороший — ..мудрий

7.   Доберіть декілька спільнокореневих слів до слова весна, а від слова м’ята утворіть 2–3 форми.

8.   Вставте пропущені букви, із двома словосполученнями складіть речення.

Пр..чудова погода, пр..жмурити очі, ..косити траву, ..будити вранці, ро..сипати горох, пі..тримка друга.

9.   Розберіть за будовою слова прикордонник, поні, часопис.

Відповіді: 1 Г, 2 Г, 3 Б, 4 Г, 5 А, 6 Г.

Варіант II

1.   Укажіть групу спільнокореневих слів.

А   колір, кольоровий, кольору

Б   береза, березовий, підберезник

В   скарб, скарби, скарбниця

Г   дощ, дощі, дощовий

2.   Укажіть рядок, у якому всі слова — форми того самого слова.

А   яблуко, яблучний, яблуні

Б   крок, кроки, крокувати

В   музика, музики, (у) музиці

Г   м’який, м’якого, м’яко

3.   Укажіть рядок, у якому слова мають нульове закінчення.

А   желе — зустріч

Б   метро — лісник

В   пюре — сонячно

Г   одяг — пень

4.   Укажіть рядок, у якому слова не мають закінчення.

А   поріг — часто

Б   какаду — швидко

В   якір — чарівник

Г   учень — вночі

5.   Укажіть рядок, у якому всі слова мають префікс с-.

А   ..нести, ..робили, ..конструювати

Б   ..дати, ..худнути, ..міряти

В   ..чистити, ..кликати, ..важити

Г   ..пекти, ..хотіти, ..пробувати

6.   Укажіть рядок, у якому слова мають префікс при-.

А   ..морозити — ..їхати

Б   ..бити — ..красний

В   ..звисько — ..хопити

Г   ..гвинтити — ..лютий

7.   Доберіть декілька спільнокореневих слів до слова вишня, а від слова барвінок утворіть 2–3 форми.

8.   Вставте пропущені букви, із двома словосполученнями складіть речення.

Мальовниче Пр..карпаття, пі..слухати розмову, пр..бігти першим, ..в’яле листя, ..тривоженим голосом, ро..повідати казку.

9.   Розберіть за будовою слова підберезник, колібрі, життєпис.

Відповіді: 1 Б, 2 В, 3 Г, 4 Б, 5 Г, 6 А.

§ III.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Повторити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

§ IV.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— При вивченні розділу «Будова слова. Орфографія» цікавим для мене було…

Категорія: Українська мова 5 клас | Додав: uthitel (28.03.2014)
Переглядів: 10917 | Рейтинг: 2.8/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: