Урок № 114 Розвиток зв’язного мовлення. Робота над помилками, допущеними у творі-описі тварини - Українська мова 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 5 клас

Урок № 114 Розвиток зв’язного мовлення. Робота над помилками, допущеними у творі-описі тварини

Урок № 114

Розвиток зв’язного мовлення. Робота над помилками, допущеними у творі-описі тварини

Мета: удосконалювати вміння учнів аналізувати власні письмові висловлювання, розвивати стилістичну, орфографічну та пунктуаційну грамотність, самостійність мислення

Очікувані результати: учні аналізують власні висловлювання; виконують аналіз допущених у тексті помилок; грамотно висловлюють думки.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.

§ І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Завдання учням.

Прочитайте вислів Леонардо да Вінчі: «Якщо запастися терпінням і виявити старання, то посіяні насіння знання неодмінно дадуть добрі сходи. Навчання корінь гіркий, так плід солодкий».

— Як ви зрозуміли зміст цієї крилатої фрази?

§ ІІ.  Основний зміст роботи

1.   Робота над помилками.

1)   Загальна характеристика письмових робіт.

2)   Зачитування двох-трьох найкращих робіт.

3)   Аналіз типових граматичних помилок, допущених у творі.

4)   Індивідуальна робота учнів над помилками.

2.   Пояснювальний диктант.

Запишіть текст. Поясніть уживання розділових знаків.

Мова весни

По весні тане сніг і починає прокидатися земля після зимового сну. Вона зітхає й шепоче тихо: «Скопайте мене, засійте. Я багата, родюча, я зберегла живлющі соки для насіння, я нагодую всіх, всіх, тільки пильнуйте, шануйте мене. Я просто, немудро говорю, тільки слухайте мене».

Так земля говорила щороку, щовесни, і розумні люди прислухалися до її мови, переказували з покоління в покоління, і чим далі, тим більше розуміли її нечутний ласкавий шепіт, і чим далі, тим більше дарувала земля людям за те, що шанували її. Люди записували її слова, і вчені писали товсті книги, і тепер уже навіть маленькі хлопчики могли вивчити її мову.

(О. Іваненко)

3.   Гра «Редактор».

Відредагуйте текст і запишіть виправлений варіант.

Ведмеже сімейство

На осяяну сонцем лісову галявину вивела ведмедиха своїх маленьких ведмежат.

Злякалася ведмедів бистра куниця.

Зупинилась, наслухає обачна ведмедиха. Чи все спокійно в лісі?

Туляться до матері маленькі ведмежата. Лячно їх у виличезному лісі. Лиш недавно вибралися з теплої барлоги. Прислухаються ведмежата, як шумить вітер в верховітті дерев. На висохлій сосновій верхівкі дятел вистукує барабаний дріб.

(За І. Соколовим-Микитовим)

4.   Робота з картками.

§ ІІІ.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Повторити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

§ ІV.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Цей урок був для мене корисним, тому що…

Категорія: Українська мова 5 клас | Додав: uthitel (28.03.2014)
Переглядів: 1031 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: