Урок № 113 Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-опис тварини за власним спостереженням - Українська мова 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 5 клас

Урок № 113 Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-опис тварини за власним спостереженням

Урок № 113

Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твір-опис тварини за власним спостереженням

Мета: навчити учнів складати описи тварин за власним спостереженням; розвивати образне мислення, творчу уяву, орфографічну й пунктуаційну грамотність; удосконалювати навички самостійної роботи

Очікувані результати: учні вміють письмово описувати тварину за власним спостереженням; добирають відповідні виражальні засоби; помічають головні та другорядні деталі; оцінюють власне висловлювання відповідно до його змісту, форми; помічають і виправляють недоліки в тексті.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.

§ І.   Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.

— Які типи мовлення ви знаєте?

— Назвіть види опису. Чим вони відрізняються?

— З якою метою вживається опис у текстах-розповідях та роздумах?

— Розкажіть про структуру художнього твору-опису?

§ ІІ.  Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

1.   Бесіда.

— Які домашні тварини у вас є?

— Чи є від них користь?

— Чи приємно вам за ними спостерігати?

2.   Робота з текстом.

Прочитайте текст, доведіть, що це опис.

Сніжок

Мою кішку звуть Муся. Нещодавно в неї з’явилося маленьке кошенятко — ми всі йому зраділи. З кожним днем кошеня росло, ставало цікавішим — білосніжна шубка, великі очі, рожевий носик, маленькі вуха, тоненькі невеличкі вуса… і довгий пухнастий хвіст. Моя мама за білий колір називає його Сніжком, і йому це ім’я подобається.

§ ІІІ.  Основний зміст роботи

1.   Творче завдання.

За поданим початком усно продовжте опис тварини, використайте епітети та порівняння.

Їжачка звали Тишком. А бабуся любила називати його Тихоном. Він був зовсім маленьким, дуже кумедним…

2.   Написання учнями твору.

1)   Вибір теми, добір лексичного матеріалу, робота в чернетці, редагування.

2)   Прослуховування робіт декількох учнів, рецензування, поради.

3)   Робота в чистовиках над написанням твору.

§ IV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Повторити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

§ V.  Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Чому тварин називають «друзями нашими меншими»?

— Як треба ставитись до них? 

Категорія: Українська мова 5 клас | Додав: uthitel (28.03.2014)
Переглядів: 2440 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: