Урок № 108 Контрольна робота № 8. «Лексикологія. (Частина ІІ)». Тестування - Українська мова 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська мова 5 клас

Урок № 108 Контрольна робота № 8. «Лексикологія. (Частина ІІ)». Тестування

Урок № 108

Контрольна робота № 8. «Лексикологія. (Частина ІІ)». Тестування

Мета: перевірити рівень знань, умінь і навичок, одержаних учнями при вивченні теми «Фразеологія»; збагачувати лексикон, розвивати пам’ять, уважність

Очікувані результати: учні знають значення найпоширеніших фразеологізмів, доречно використовують їх у власному мовленні; добирають синоніми до фразеологізмів; знаходять і виправляють помилки у власному мовленні.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

§ І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Сьогодні ви виконаєте контрольну роботу з теми «Лексикологія. ІІ частина». Намагайтеся бути зібраними й уважними. Бажаю вам успіхів!

§ ІІ.  Основний зміст роботи

Проведення контрольного тестування.

1)   Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

Ознайомлення п’ятикласників із критеріями оцінювання тестових завдань: за правильне виконання завдань № 1–6 (початковий та середній рівні) учні отримують по 1 балу; за правильне виконання завдань № 7–8 (достатній рівень) — по 1,5 бала; за виконання завдання № 9 (високий рівень) максимальна оцінка — 3 бали.

2)   Виконання учнями тестових завдань.

Варіант І

1.   У якому словнику подається походження та історія слів української мови?

А   орфографічному

Б   тлумачному

В   етимологічному

Г   фразеологічному

2.   Що означає фразеологізм закарбувати собі на носі?

А   розбити ніс

Б   зрозуміти

В   запам’ятати

Г   забути

3.   Що означає фразеологізм піймати облизня?

А   зловити комаху

Б   пообідати

В   облизатися

Г   зазнати невдачі

4.   Укажіть джерело фразеологізму голос волаючого в пустелі.

А   Жива народна мова

Б   Біблія

В   афоризми

Г   професійна діяльність людей

5.   Укажіть ряд фразеологізмів-антонімів.

А   як кіт наплакав, мов оселедців у діжці

Б   поставити на ноги, нюні розпускати

В   покласти зуби на полицю, озброєний до зубів

Г   давати хропака, птах високого польоту

6.   Укажіть ряд фразеологізмів-синонімів.

А   кидає пляму, в носі крутить

Б   сон бере, дерти горло

В   анітелень, мов у рот води набрати

Г   брати в шори, носом клювати

7.   Доберіть синонім до фразеологізму будувати повітряні замки.

8.   Спишіть, підкресліть фразеологізм як член речення.

Оленка та Світланка розбили глека через якусь дрібницю. Хлопці наловили риби як кіт наплакав.

9.   Уведіть подані фразеологізми в самостійно складені речення.

Зуб за зуб. Стріляний горобець.

Відповіді: 1 В, 2 В, 3 Г, 4 Б, 5 А, 6 В.

Варіант ІІ

1.   Який словник містить зібрання найуживаніших сталих словосполучень?

А   орфографічний

Б   тлумачний

В   етимологічний

Г   фразеологічний

2.   Що означає фразеологізм розбити глек?

А   З’їсти горішок

Б   посваритися

В   спіткнутися

Г   галасувати

3.   Що означає фразеологізм товкти воду в ступі?

А   говорити одне те саме

Б   замовкнути

В   мити посуд

Г   пліткувати

4.   Укажіть джерело фразеологізму п’яте колесо до воза.

А   Жива народна мова

Б   Біблія

В   афоризми

Г   професійна діяльність людей

5.   Укажіть ряд фразеологізмів-антонімів.

А   впала в око, місця не нагріти

Б   як кішка з собакою, душа в душу

В   прикусити язика, умиватися сльозами

Г   пекти раків, ні живий ні мертвий

6.   Укажіть ряд фразеологізмів-синонімів.

А   грати першу скрипку, пасти задніх

Б   одного поля ягоди, зуби з’їсти

В   співати стару пісню, як по нотах

Г   дати тягу, накивати п’ятами

7. Доберіть синонім до фразеологізму точити ляси.

8. Спишіть, підкресліть фразеологізм як член речення.

Миколка починає пекти раків і щось бурмотіти під ніс. Аж за тридев’ять земель була розташована крамниця в цьому селі.

9.   Уведіть подані фразеологізми в самостійно складені речення.

Троянський кінь. Альфа і омега.

Відповіді: 1 Г, 2 Б, 3 А, 4 А, 5 Б, 6 Г.

§ ІІІ.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Повторити теоретичний матеріал

2)   Виконати вправи

§ ІV.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогодні на уроці для мене найскладнішим було…

Категорія: Українська мова 5 клас | Додав: uthitel (28.03.2014)
Переглядів: 2962 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: