Урок № 8 Десять заповідей. Притча про блудного сина. Притча про сіяча - Українська література 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 9 клас

Урок № 8 Десять заповідей. Притча про блудного сина. Притча про сіяча

Урок № 8

Десять заповідей. Притча про блудного сина. Притча про сіяча

Мета: ознайомити учнів з ідейно-художнім змістом «Притчі про блудного сина» і «Притчі про сіяча», загальнолюдською цінністю Десяти заповідей Божих; розвивати навички вдумливого читання та переказування, коментування й аналізу

Очікувані результати: учні знають зміст «Притчі про блудного сина» і «Притчі про сіяча», переказують і тлумачать їх; уміють коментувати та аналізувати запропоновані тексти.

Теорія літератури: притча.

Обладнання: Біблія, словник літературознавчих термінів, ілюстрації до притч (репродукції картин Т. Шевченка, Рембрандта та ін.)

Тип уроку: комбінований.

§ I.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

«Біблія — наш верховний товариш та ближній і приводить нас до єдиного, найдорожчого й найлюб’язнішого. Вона — нашими предками полишений заповіт, що ховає в собі скарб богознання. Богознання, Віра, страх Божий, премудрість — це одне і те ж. Це справжня мудрість». Таку оцінку дає Святому Письму український письменник, філософ і гуманіст Г. Сковорода, який усвідомлював, що Біблія сильна не своїми історіями, а духовним змістом, закладеним у них. Про моральні уроки Біблії ми й будемо говорити сьогодні на уроці.

§ ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

Літературний диктант.

§ ІІІ.  Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1.   Розповідь учителя.

План розповіді вчителя

1)   Що таке притча? Особливості жанру.

2)   Притча про блудного сина.

3)   Притча про сіяча.

4)   Десять заповідей Божих.

2.   Евристична бесіда.

— З якими притчами ви ознайомилися в попередніх класах? — Про які моральні принципи в них ідеться?

3.   Робота зі словником літературознавчих термінів.

(Учні записують визначення терміну «притча».)

4.   Виразне читання «Притчі про блудного сина».

(Можна провести інсценування (всього тексту або окремих частин).)

5.   Бесіда за змістом притчі.

6.   Проблемне питання.

— На вашу думку, чому грішник, що розкаявся, важливіший для Бога, ніж праведник?

7.   Виразне читання «Притчі про сіяча».

8.   Бесіда за змістом притчі.

9.   Дискусія.

«Чи настануть такі часи, коли зерня-слово проросте в усіх серцях однаково?»

10. Виразне читання Десяти заповідей Божих.

11. Бесіда.

— Які заповіді спрямовані на вимогу виконання положень віри?

— Які заповіді є суто етичними?

— Чи завжди легко зрозуміти, про що йдеться в заповіді? Які з них ви вважаєте найважливішими? Чому?

§ ІV.  Систематизація й узагальнення вивченого

Творче завдання.

Поміркуйте на тему «Повчальна актуальність притч у сучасному житті».

§ V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

1)   Вивчити теоретичний матеріал

2)   Підготувати переказ біблійної притчі, яка не вивчалася на уроці, чи коментар до неї.

3)   Створити ілюстрації до біблійних притч, прокоментувати їх.

2.   Індивідуальні завдання.

Підготувати повідомлення на теми:

1)   Заснування Києво-Печерського монастиря.

2)   «Повість минулих літ» — історична книга і збірка епічних творів.

3)   Життя та діяльність Нестора Літописця, автора «Повісті минулих літ».

4)   Особливості та історична цінність збірки «Літопис Руський».

3.   Творче завдання.

Скласти кросворд на тему «Біблія — найвідоміша у світі книга».

§ VІ.  Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Хто є автором вивчених біблійних притч?

— Чому Христос промовляв притчі?

(Щоб усі люди могли осягнути філософські ідеї його вчення.)

— Чому Біблію називають Святим Письмом?

Категорія: Українська література 9 клас | Додав: uthitel (20.08.2014)
Переглядів: 1771 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: