Урок № 42 Іван Малкович. «Із янголом на плечі». Виразне читання напам’ять - Українська література 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 8 клас

Урок № 42 Іван Малкович. «Із янголом на плечі». Виразне читання напам’ять

Урок № 42

Іван Малкович. «Із янголом на плечі». Виразне читання напам’ять

Мета: поглибити знання учнів про ідейно-художній зміст вірша Івана Малковича; розвивати навички виразного читання, пам’ять, образне мислення, уміння формулювати думку й відстоювати її

Очікувані результати: учні вміють виразно читати вірш напам’ять, використовуючи набуті на попередніх уроках знання з теорії виразного читання, уміння та навички.

Теорія літератури: поглиблення знань про баладу.

Обладнання: репродукція картини В. Лопати «Мій ангел», тексти творів, аудіозаписи пісні на слова Івана Малковича (виконавці та автори музики — Марія Бурмака й Тарас Чубай)

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

§ I.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Поезія Івана Малковича — для уважного читача та чутливого серця. Вона викликає сильні почуття й емоції. Сподіваюсь, сьогодні ви зможете відтворити їх щиро та артистично.

§ ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

2.   Бесіда.

— Який твір ми називаємо баладою?

— Назвіть характерні ознаки балади.

— Перелічте ті балади, які вам відомі з курсу зарубіжної літератури.

— Доведіть, що вірш «Із янголом на плечі» — балада.

— Назвіть улюблені художні засоби І. Малковича, використані ним у віршах.

§ ІІІ.  Формування вмінь та навичок

1.   Робота з репродукцією картини Василя Лопати «Мій ангел».

— Опишіть образи, створені на полотні.

— Згадайте визначення-прикладку, яку зазвичай вживають зі словом «янгол».

— Яка функція янголів?

— Хто більш за всіх потребує захисту?

— Спробуйте визначити почуття, які властиві кожному персонажу, зображеному на картині.

— Чим саме хвилює картина?

— Яку функцію виконує янгол, зображений на картині?

— Чи можна сказати, що у батьків та янгола однакове завдання?

— Чому так важливо слухатися батьків (з огляду на присутність на плечі чорта)?

2.   Прослуховування аудіозаписів пісні на слова Івана Малковича.

(Виконавці та автори музики — Марія Бурмака й Тарас Чубай.)

— Марія Бурмака виконує пісню в стилі «Фолк», а Тарас Чубай — у стилі «Рок». Який стиль вам здається більш доречним для пісні на слова Івана Малковича?

3.   Проблемні питання та завдання.

— У вірші «хтось» порівнюється з дитиною («йде лелійно, як дитя»). Чи означає це, що читати потрібно дитячим, тремтячим («лиш вуста дрижать гарячі») голосом? Обґрунтуйте свою думку.

— Які слова, словосполучення, речення потрібно виділити логічним наголосом, тому що саме вони визначають головну думку?

— Ця поезія — зразок філософської лірики. Чи ставить це перед виконавцем додаткові завдання?

— Ми з’ясували, що в поета оптимістичне світосприйняття. Як можна передати це засобами виразного читання?

4.   Виразне читання балади «Із янголом на плечі» напам’ять.

1)   Обмін враженнями.

2)   Визначення кращого читця з обґрунтуванням вибору.

§ ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Дізнатися з різних джерел інформацію про «театр корифеїв».

2)   Прочитати трагікомедію І. Карпенка-Карого «Сто тисяч».

§ V.  Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Які моменти уроків, присвячених І. Малковичу, вам запам’яталися найбільше?

— Про що б ви хотіли ще дізнатися? Чи з’явився у вас інтерес до творчості цього автора?

— Які твори поета, крім вивчених, ви читали?

Категорія: Українська література 8 клас | Додав: uthitel (15.01.2014)
Переглядів: 1098 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: