Урок № 6 Позакласне читання. Народні пісні та коломийки - Українська література 7 клас (нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас (нова програма)

Урок № 6 Позакласне читання. Народні пісні та коломийки

Урок № 6

Позакласне читання. Народні пісні та коломийки

Мета:  розширити уявлення учнів про народну пісенну творчість, показати її життєвість, зв’язок із сучасністю; розвивати навички інсценізації творів, творчу уяву, акторські здібності

Очікувані результати: учні вміють аналізувати зміст народних пісень, визначають образи, художні засоби, називають специфічні ознаки народної пісні та коломийки.

Теорія літератури: інсценізація, виконавське завдання, гумор.

Обладнання: тексти пісень, виставка книжок, читацькі щоденники

Тип уроку: бесіда з позакласного читання.

  • I.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Народні пісні — це безмежна тема. Недаремно ж їх записано сотні тисяч. Розширити уявлення про красу й багатство народних пісень ми зможемо сьогодні на уроці.

  • IІ.  Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Заслуховування розповіді про коломийки.

  • ІІІ.  Основний зміст роботи

1.   Проведення анкетування «Читацькі інтереси семикласників».

(На дошці накреслено таблицю; учні підходять і ставлять у відповідній колонці відмітку щодо прочитаних творів (наприклад, протягом останнього місяця, півроку).)

Історичні

Пригодницькі

Про ­природу

Про сучасність

Енциклопедії

Інші твори

 

 

 

 

 

 

 

(Учитель коментує результати, підбиває підсумок.)

2.   Огляд читацьких щоденників.

3.   Слово бібліотекаря або вчителя.

(Бібліотекар або вчитель дає учням поради щодо методики пошуку потрібної інформації, цікавої художньої книги з певної теми.)

4.   Виразне читання.

(Учні виразно читають самостійно дібрані народні соціально-побутові пісні та коломийки (див. домашнє завдання до Уроку № 5), висловлюють судження про ідейно-художній зміст цих творів. Обґрунтовують вибір пісні, наводять міркування про неї.)

5.   Творча робота.

Презентація складених учнями коломийок або сенканів (див. домашнє завдання до Уроку № 5).

Зразок

Коломийка.

Весела, завзята.

Танцюй, співай, веселися.

Вид усної народної творчості, що розвивається й дотепер.

Співанка.

6.   Складання конспекту.

(Учні у вигляді тез записують висновки про художні особливості народних пісень.)

Орієнтовні тези

— У піснях відбито мрії, почуття, переживання, настрої, роздуми, світогляд і людська мораль.

— Народні пісні відзначаються високою поетичністю та образністю мови (повтори, вигуки, анафори, зменшено-пестливі слова, окличні речення, діалоги).

— Невеликі за обсягом тексти.

— Мелодія й слова виникли одночасно.

— Передавалися з вуст в уста, від покоління до покоління.

— Народні пісні мають варіанти текстів і мелодій.

7.   Розповідь учителя.

План розповіді вчителя

Твори інших народів, подібні до коломийок.

  • ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Зробити запис до читацького щоденника.

  • V.  Підсумок уроку

Проблемне завдання.

Поясніть та за можливістю проілюструйте прикладами висловлювання відомого французького художника Е. Делакруа: «Краса — це плід постійного натхнення, породженого колективною працею».

Орієнтовна відповідь

Талановиті люди з народу творять свої найкращі пісні під час праці, натхнення, захоплення, зворушення, смутку чи радості; вони століттями шліфують кожне слово, інтонацію. Тому звучать народні пісні й донині, хвилюють і наших сучасників.

(Учні наводять рядки пісень, коломийок, що їм здаються найбільш вдалими, красивими, зворушливими.)

Категорія: Українська література 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (01.11.2016)
Переглядів: 31 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: