Урок № 24 М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика - Українська література 7 клас (нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас (нова програма)

Урок № 24 М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика

 

Урок № 24

М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика

Мета:  допомогти учням глибше зрозуміти образи повісті, їхню роль у розкритті задуму автора; розвивати навички характеристики героїв, виявлення взаємозв’язків та взаємовпливів, уміння висловлювати та відстоювати власну думку

Очікувані результати: учні знають зміст твору, уміють характеризувати героїв, висловлювати про них власну думку, підтверджувати судження цитатами з твору.

Теорія літератури: образи героїв, головні та другорядні герої.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: комбінований.

  • I.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Людей завжди вабили й хвилювали зорі — «їхня довершена і завжди нова краса, і таємнича мінливість, і дивовижні розповіді про них». З дитинства був закоханий у зорі й головний герой повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять» Михайлик. Хлопець мріяв засвітити свою зорю, яка б осяювала людям шлях до краси й добра. Про це ми й поміркуємо сьогодні на уроці.

  • ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

Переказ ключових епізодів прочитаних розділів повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять».

2.   Завдання учням.

Зачитайте уривок повісті. Визначте, який це вид опису та за допомогою яких засобів створено поетичну картину.

«Підем далі, де небо аж ллється в ліси і струшує з них листя. І от уже низом стало срібно-срібно, вище — золотаво, а вгорі — блакитно. Це березняк, що побратався з полохливою осичиною. Чи є вітер, чи нема його, а вона, позеленівши, тремтить і тремтить, наче холод і переляк увійшли в кожний листок».

  • ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Виразне читання повісті «Гуси-лебеді летять».

(Учні виразно читають четверту умовну частину повісті (VII–ІХ розділи).)

2.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

3.   Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Як ви розумієте епіграф до сьомого розділу: «Зоря іде — долю веде»?

— Поясніть, що мав на увазі дідусь, говорячи онукові: «Такий він був, наш латаний талан»?

— Поясніть вислів «І радість і горе ходили цієї ночі разом».

— Чому Михайлик зі школи додому першого дня «не йшов, а летів­»?

— Яку дивину спостерігали односельці Стельмахів? Який одяг здавався Михайликові найкращим і чому?

4.   Завдання та питання учням.

Розкажіть про шкільне приладдя Михайликового дитинства.

— Що таке чорнило, як воно робилося?

  • ІV.  Закріплення знань, умінь і навичок

Проблемне питання.

— Поміркуйте, про які загальнолюдські цінності йдеться в по­вісті Михайла Стельмаха «Гуси-лебеді летять».

  • V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Знати зміст повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять», уміти характеризувати героїв, висловлювати про них власну думку.

  • VІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Сонечко».

У вигляді малюнка «Сонечко» складіть характеристику головного героя повісті Михайлика.

Категорія: Українська література 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.11.2016)
Переглядів: 101 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: