Урок № 20 Контрольна робота № 2. «Творчість Т. Шевченка, А. Чайковського» - Українська література 7 клас (нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас (нова програма)

Урок № 20 Контрольна робота № 2. «Творчість Т. Шевченка, А. Чайковського»

Урок № 20

Контрольна робота № 2. «Творчість Т. Шевченка, А. Чайковського»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою контролю та корекції; розвивати логічне й образне мислення, пам’ять, уміння висловлювати власні думки й аргументувати їх

Очікувані результати: учні знають зміст вивчених творів, характеризують образи, визначають головні ідеї, уміють викладати власні думки, аргументуючи їх.

Теорія літератури: балада, романтичний пейзаж, мотив, прийом контрасту, метаморфоза, ідея, героїко-романтична повість, романтичний герой, композиція.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

  • І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Ми з вами вивчили такі різні за змістом і формою твори української літератури. Як ви думаєте, що їх об’єднує? Напевне, пристрасне утвердження загальнолюдських цінностей: доброти, порядності, милосердя, людяності, вірності, сміливості тощо. А ще — велика майстерність письменників. Саме це ви й спробуєте сьогодні відтворити під час написання контрольної роботи.

  • ІІ.  Основний зміст роботи

1.   Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

2.   Написання учнями контрольної роботи.

Варіант І

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

1.   Твір А. Чайковського «За сестрою» є

А   героїко-романтичною повістю

Б   автобіографічною повістю

В   історичною повістю

Г   пригодницько-фантастичним романом

2.   Прочитайте рядки вірша Т. Шевченка «Мені тринадцятий минало…» і визначте, який основний художній засіб у них використано.

І сонце гріло, не пекло!
Та недовго сонце гріло,
Недовго молилось…
Запекло, почервоніло
І рай запалило.

А   метаморфозу

Б   сатиру

В   пейзаж

Г   прийом контрасту, протиставлення

3.   Прочитайте рядки з повісті А. Чайковського «За сестрою» та визначте, чий портрет у них наведено.

«Одягнений у широчезні, як море, червоні штани, які підперізував широким довгим поясом. На ногах добрі шкапові чоботи. Сорочка була подерта й замащена, на грудях широко розхристана, звідки визирали широкі косматі та на сонці засмалені груди».

А   Павлуся

Б   Девлет-гірея

В   Семена Непорадного

Г   харциза

4.   Установіть відповідність між цитатами з творів Т. Шевченка та прийомами, художніми засобами, що в них використано.

1    І сонце гріло, не пекло!
Та недовго сонце гріло,
Недовго молилось…
Запекло, почервоніло
І рай запалило.

2    Таку пісню чорнобрива
В степу заспівала.
Зілля диво наробило —
Тополею стала.

3    По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу.

4    …Серед степу широкого
На Вкраїні милій…

А   метаморфоза

Б    сатира

В   пейзаж

Г    прийом контрасту, протиставлення

Д   епітети

 

5.   Продовжте речення.

Метаморфоза — це…

Достатній рівень

(Правильна відповідь — 2 бали.)

6.   Виконайте одне із завдань.

А   Складіть план характеристики образу головного героя повісті А. Чайковського «За сестрою» Павлуся.

Б   Схарактеризуйте ліричного героя вірша Т. Шевченка «Мені тринадцятий минало…».

Високий рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 4 бали.)

7.   Виконайте одне із завдань.

А   Продовжте історію Павлуся та його сестри (за повістю А. Чайковського «За сестрою»).

Б   Зробіть повний ідейно-художній аналіз вірша Т. Шевченка «Заповіт».

Відповіді: 1А; 2Г; 3В; 4: 1Г, 2А, 3В, 4Д.

ІІ варіант

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

1.   Прочитайте рядки з вірша Т. Шевченка «Тополя» й визначте, який основний художній засіб у них використано.

По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу.

А   метаморфозу

Б   сатиру

В   пейзаж

Г   прийом контрасту, протиставлення

2.   Мрію про щасливе майбутнє народу, віру в нього Т. Шевченко висловлює у творі

А   «Мені тринадцятий минало…»

Б   «Заповіт»

В   «Причинна»

Г   «Тополя»

3.   Прочитайте рядки з повісті А. Чайковського «За сестрою» та визначте, чий портрет у них наведено.

«…Високий чоловік з люлькою в зубах. Чоловік був одягнений у подерту, брудну одежу і мав на голові татарську шапку. На ногах у нього були постоли, обв’язані мотузками. Лице чорне, пожовкле та розкуйовджена чорна борода. …Уся його зброя — довгий ніж за поясом».

А   харциза

Б   Павлуся

В   Девлет-гірея

Г   Семена Непорадного

4.   Установіть відповідність між портретами, характеристиками та іменами героїв, змальованих у повісті А. Чайковського «За сестрою».

1    «В одній спідниці, простоволоса, виглядала страшно. Очі налились кров’ю з лютості й розпуки. У руках держала сокиру».

2    «Одягнений у широчезні, як море, червоні штани, які підперізував широким довгим поясом. На ногах добрі шкапові чоботи. Сорочка була подерта й замащена, на грудях широко розхристана, звідки визирали широкі косматі та на сонці засмалені груди».

3    «…Високий чоловік з люлькою в зубах. Чоловік був одягнений у подерту, брудну одежу і мав на голові татарську шапку. На ногах у нього були постоли, обв’язані мотузками. Лице чорне, пожовкле та розкуйовджена чорна борода. …Уся його зброя — довгий ніж за поясом».

4    «…Знайомився з ровесниками з багатих татарських родин, їздив на коні, стріляв з лука та з рушниці. Був веселий, і за це його всі полюбили. Девлет-гірей наказав видати йому гарну одежу…»

А   Семен Непорадний

Б    Палажка

В   Харциз

Г    Павлусь

Д   Ганна

 

5.   Продовжте речення.

Мрію про щасливе майбутнє народу, віру в нього Т. Шевченко висловлює у творі…

Достатній рівень

(Кожна правильна відповідь — 2 бали.)

6.   Виконайте одне із завдань.

А   Розкажіть про козацькі традиції в сім’ї Судаків, змальованої в повісті А. Чайковського «За сестрою».

Б   Схарактеризуйте ліричну героїню балади «Тополя» Т. Шевченка.

Високий рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 4 бали.)

7.   Виконайте одне із завдань.

А   Складіть діалог Павлуся із сучасним школярем про значення благородної мети в житті людини, розвиток фізичної сили, витривалості, прагнення до пізнання нового, уміння діяти за різних складних обставин.

Б   Зробіть повний ідейно-художній аналіз вірша Т. Шевченка «Мені тринадцятий минало…».

Відповіді: 1В; 2Б; 3А; 4: 1Б, 2А, 3В, 4Г.

  • III.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогоднішній урок був для мене корисним, тому що…

Категорія: Українська література 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.11.2016)
Переглядів: 408 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: