Урок № 9 І. Франко. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників - Українська література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас

Урок № 9 І. Франко. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників

Урок № 9

І. Франко. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів
проти монголо-татарських нападників

Мета: допомогти учням глибше засвоїти зміст повісті, її провідні мотиви, головну думку; розвивати навички виразного читання, переказу, аналізу епічного твору, висловлення власних думок з приводу прочитаного

Очікувані результати: учні знають зміст та історичну основу повісті, переказують і коментують ключові епізоди, уміють визначити тему твору та його провідні мотиви.

Теорія літератури: історична повість; сюжет.

Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти кінофільму «Захар Беркут»

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Один камінь навіть не горбочок, а десять — уже скеля.

Як вітри зберуться, народиться тайфун.

В’єтнамські прислів’я

§ I.   Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

1.   Робота з епіграфами.

Поясніть зміст епіграфів до уроку.

2.   Вступне слово вчителя.

Чи може люблячий батько бажати смерті синові? На думку І. Франка, може, якщо від цього залежить життя громади. Захар Беркут виховував своїх синів і членів громади мужніми патріотами, захисниками рідної землі. Тому краще волів бачити Максима неживим, ніж зрадником чи слабосилим воїном. І син не осоромив батька.

§ ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.

— Перекажіть один із найяскравіших епізодів повісті І. Франка «Захар Беркут».

— Порівняйте позиції Захара Беркута і Тугара Вовка на громадському суді.

§ ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Виразне читання.

(Учні виразно читають третю умовну частину повісті І. Франка «Захар Беркут» (IV–VI розділи).)

2.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

3.   Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Що нового ви дізналися про героїв повісті?

— Як розмова Тугара Вовка з монгольським воєводою характеризує боярина?

— Як ви ставитеся до того, що Мирослава перестала вважати Тугара Вовка своїм батьком?

— Який план боротьби з ворогами придумав і передав тухольцям через Мирославу Максим Беркут?

§ ІV.  Закріплення знань, умінь і навичок

Літературна гра «Третій зайвий».

Викресліть із ряду слів та словосполучень «третє зайве».

Чингісхан, Пета, Бурунда.

Дуклянський шлях, Чумацький Шлях, тухольський шлях.

Відігнати монголів, підкоритися монголам, розбити монголів.

§ V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Знати зміст прочитаних розділів, уміти їх переказувати, аналізувати, висловлювати власну думку щодо прочитаного.

§ VІ.  Підсумок уроку

Колективна робота.

Схарактеризуйте рух татаро-монгольської орди за допомогою порівнянь.

(Наприклад: як грізний потік, ніби брудна ріка…)

Категорія: Українська література 7 клас | Додав: uthitel (26.11.2013)
Переглядів: 1018 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: