Урок № 50 В. Симоненко. Вірш «Перехожий» - Українська література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас

Урок № 50 В. Симоненко. Вірш «Перехожий»
Урок № 50
В. Симоненко. Вірш «Перехожий»
Мета: допомогти учням визначити ідейно-художні особливості поезії, глибше зрозуміти понят-тя «ліричний герой»; розвивати навички виразного читання, аналізування ліричного тво-ру, висловлювання власної думки щодо порушених проблем
Очікувані результати: учні виразно й вдумливо читають поезію «Перехожий», аналізують її, визначають провідні мотиви та ідеї, коментують художні засоби, розкривають алегорич-ний зміст вірша, висловлюють власні роздуми щодо почуття гідності й самодостатності.
Теорія літератури: ліричний вірш, ліричний герой.
Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього; портрет Лі-ни Костенко
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Краще прожити один день соколом, аніж рік — куркою.
Арабське прислів’я
І. Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
1. Робота з епіграфом.
Поясніть зміст епіграфа до уроку.
2. Вступне слово вчителя.
Пригадайте поезії Ліни Костенко про «крилатість людини», про натхненну творчість, на яку здатна лише справжня особистість — і вам стане зрозумілим пафос вірша Василя Симонен-ка «Перехожий», присвяченого улюбленій поетесі. На жаль, більшість із нас заклопотані що-денними справами, турботами, тому не помічаємо інших, байдужі до них. А якщо ці інші вияв-ляються кращими за нас, талановитішими, то ще й зловтішаємося — а щоб не виділявся, не «висовувався». Як цю проблему художньо висвітлив письменник — обговоримо сьогодні на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Перевірка домашнього завдання.
1) Виразне читання і аналіз вірша «Гей, нові Колумби й Магеллани».
2) Виразне читання напам’ять поезії В. Симоненка «Ти знаєш, що ти — людина?».
ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
1. Виразне читання вірша «Перехожий».
2. Словникова робота.
Струменіти — литися, текти.
Полусканий — потрісканий.
Втупився — пильно дивиться.
3. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.
— Чи сподобався вам вірш? Чим саме?
— Чому, на вашу думку, автор присвятив цей вірш Ліні Костенко?
— Як ви особисто ставитеся до людей, що здаються вам талановитішими, розумнішими, успішнішими за вас?
— На які оригінальні, незвичайні художні засоби ви звернули увагу?
ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
Гра «Знайди пару».
Утворіть логічні пари, поєднавши приклади художніх засобів, використаних у вірші В. Симоненка, з їх визначеннями.
Зорі сургучеві
Ой біжи, біжи, досадо…
Шкварити байдужість на вогні!
Хто сказав, що все уже відкрито? 
Нащо ми народжені тоді?
Очі в пилюці бездумно волік
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина…
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди. риторичне питання
епітет
анафора
епіфора
риторичне окличне речення
звертання
метафора

V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
1. Завдання для всього класу.
Навчитися виразно читати, аналізувати вірш В. Симоненка «Перехожий», висловлювати власну думку щодо проблеми індивідуальності й натовпу.
2. Індивідуальне завдання.
Підготувати повідомлення про символічне значення рушника в житті українців.
VІ. Підсумок уроку
Літературна гра.
Назвіть якнайбільше імен видатних, талановитих у різних галузях людей України.

Категорія: Українська література 7 клас | Додав: uthitel (11.02.2014)
Переглядів: 1926 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: