Урок № 46 Контрольна робота № 4. «Творчість Л. Костенко, Б. Харчука, Є. Гуцала, Л. Пономаренко» - Українська література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас

Урок № 46 Контрольна робота № 4. «Творчість Л. Костенко, Б. Харчука, Є. Гуцала, Л. Пономаренко»

Урок № 46
Контрольна робота № 4. «Творчість Л. Костенко, Б. Харчука, Є. Гуцала, Л. Пономаренко»
Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою корекції; розвивати логічне й образне мислення, пам’ять, уміння висловлювати власну думку з проблемних питань, характеризувати героїв
Очікувані результати: учні знають зміст вивчених творів, уміють характеризувати героїв, висловлювати власну думку з приводу прочитаного, визначають художні засоби та їхню роль у творі.
Теорія літератури: диптих; повість-притча; новела.
Обладнання: тестові завдання у двох варіантах
Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.
I. Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
Вступне слово вчителя.
Сьогодні у вас є можливість висловити власну думку про твори досить різної тематики. Хочеться, щоб ви побачили, що всі ці твори об’єднує одна з найважливіших засад людства — ідея гуманізму.
ІІ. Основний зміст роботи
1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
2. Виконання учнями контрольної роботи.
І–ІІ рівні
(Кожна правильно встановлена відповідність — 0,5 бала.)
1. Установіть відповідність між прізвищем автора та назвою твору, що він написав.
1 Л. Костенко
2 Б. Харчук
3 Є. Гуцало
4 Л. Пономаренко А «Планетник»
Б «Крила»
В «Сім’я дикої качки»
Г «Климко»
Д «Гер переможений»

2. Установіть відповідність між уривками повісті-притчі Б. Харчука «Планетник» та назвами елементів сюжету й композиції.
1 «А починалося з квітки, з нарциса. Планетник був малим хлопчиком»
2 «Ще раз різонула блискавка. Малий відчув, як йому осмалило брову. Брова аж зашкварчала. Гучно тріснув грім і подаленів. Хлопець кинув очима через плече — там, за річкою, на горі, зайнялася сосна. "Туди і йди! — крикнув до хмари.— Посувайсь! — і дивився ще різкіше, і ще нахрапистіше гнав її кулаками”
3 «Серед ночі на горі над селом спалахнуло велике вогнище. Люди попрокидалися, побігли з лементом на греблю й попадали від великого страху. З вогнища, яке сипало іскрами, в небо підіймалася куля… З настанням дня шукали Планетника, але не знайшли. Чи він розтанув у небі, чи запався в землю?»
4 «Теплими травневими вечорами Олена Булига зосереджено й помірковано оповідала мені легенду про Планетника, оповиту чарами давніх часів і наче обмиту мінливим сяйвом місяця» А розвиток дії
Б кульмінаційний момент
В обрамлення
Г зав’язка
Д розв’язка


3. Установіть відповідність між твердженнями про оповідання Є. Гуцула «Сім’я дикої качки», цитатами з твору та їх літературознавчим визначенням.
1 Засудження бездумних учинків міського хлопчика Юрка, який жорстоко повівся із сім’єю дикої качки.
2 Історія про те, як хлопчик згубив сім’ю дикою качки й потім про це щиро шкодував.
3 «Добре дихалося зранку в старому дубовому лісі. Повітря пахло зволоженим листям, воно голубіло між стовбурами, і далина над верхівками дерев була кришталево чиста, кришталево дзвінка».
4 «Спершу Юрко подумав, що то свійські, але з того, як качка витягувала шию, як сторожко озиралась, якими дрібненькими полохливими клубочками котились каченята по землі, зрозумів, що то дикі… Їхні малесенькі очі були схожі на голочки гострого суму… Поступово ставали все млявіші, в’яли, як росини в спеку». А пейзаж
Б художні засоби
В портрет
Г ідея
Д тема


ІІІ рівень
(Правильна відповідь — 2 бали.)
4. Виконайте одне із завдань.
А Визначте головну думку оповідання Л. Пономаренко «Гер переможений», обґрунтуйте своє судження.
Б Назвіть настанови, що їх давав Планетникові дідо Капуш, і зробіть власні висновки.
ІV рівень
(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 4 бали.)
5. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть твір-мініатюру «Що таке гуманізм і яке його місце в нашому житті?» (за вивченими в темі творами та власними спостереженнями).
Б Зробіть повний ідейно-художній аналіз поезії Л. Костенко «Чайка на крижині».
Відповіді: 1— 1 Б, 2 А, 3 В, 4 Д; 2 — 1 Г, 2 Б, 3 Д, 4 В; 3 — 1 Г, 2 Д, 3 А, 4 Б.
ІІІ. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
— Найскладнішим для мене сьогодні було…

Категорія: Українська література 7 клас | Додав: uthitel (11.02.2014)
Переглядів: 2775 | Рейтинг: 3.8/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: