Урок № 29 Григір Тютюнник. «Климко». Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки повісті - Українська література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас

Урок № 29 Григір Тютюнник. «Климко». Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки повісті

Урок № 29

Григір Тютюнник. «Климко». Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки повісті

Мета: допомогти учням усвідомити ідеї твору та особливості їх майстерного, художньо переконливого втілення; розвивати навички читання, переказування твору, виділення ключових епізодів та деталей, уміння висловлювати власні думки з приводу прочитаного, оцінювати життєві явища

Очікувані результати: учні знають зміст прочитаних частин твору, аналізують повість, характеризують образ Климка, висловлюють власні думки про загальнолюдські цінності.

Теорія літератури: мова персонажів; художня деталь; тема, ідея.

Обладнання: підручник, портрет письменника, ілюстративні матеріали до біографії, видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

З добротою одного серця і тисяча талантів не зрівняється.

Японське прислів’я

§ I.   Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

1.   Робота з епіграфом.

Поясніть зміст епіграфа до уроку.

2.   Вступне слово вчителя.

Маленький чоловік, подолавши сотні кілометрів і небезпек, які його спіткали, повертався додому з почуттям виконаного обов’язку, адже в його торбині — омріяна сіль і навіть пляшечка справжнього молока для маленької Олі. Залишається тільки дивуватися мужністю, добротою й жертовністю цього дитячого серця. Чи буде доля прихильною до маленького героя — дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

§ ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

Робота над переказом.

Перекажіть ключові епізоди прочитаних розділів повісті «Климко».

§ ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Виразне читання.

(Учні виразно читають четверту умовну частину (V–VІ розділи) повісті.)

2.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

3.   Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

3.   Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Чи сподівалися ви, що кінець повісті буде саме такий?

— Чому автор, на вашу думку, закінчив повість такою трагічною нотою?

(Інший фінал був би не зовсім правдивим. Цим самим автор показує огидну, жорстоку, безглузду сутність війни.)

— Чи міг би Климко в тій ситуації врятуватися і як саме?

— Яку промовисту деталь використав автор у кінці твору?

(Біла цівка молока стікала з пробитої пляшки в торбині.)

— З якими почуттями очікували Климка вчителька та його друзі?

5.   Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Визначте основні думки та морально-етичні уроки повісті Гр. Тютюнника «Климко».

Очікувані відповіді

Основні думки:

— засудження війни;

— оспівування героїчних, мужніх учинків;

— утверджування гуманізму в стосунках між людьми;

— уславлення доброти, чуйності, здатності до самопожертви заради інших.

Морально-етичні уроки:

— помічати людей, які потребують нашої допомоги і, по можливості, їх підтримувати;

— не втрачати людської гідності за будь-яких обставин;

— виявляти співчуття й милосердя, бути відповідальним.

§ ІV.  Закріплення знань, умінь і навичок

Розгадування кросворда.

 

 

 

 

1

К

А

Р

Т

О

П

Л

Я

 

 

2

Г

А

Л

Е

Т

И

 

 

 

 

 

 

3

В

Ч

И

Т

Е

Л

Ь

К

А

 

 

 

 

 

4

М

А

Р

И

Н

А

 

 

5

Х

У

С

Т

К

А

 

 

 

 

 

 

 

6

М

О

Л

О

К

О

 

 

 

 

 

1.   Те, що пік у степу Климко.

2.   Те, чим хлопця пригостив чеський солдат.

3.   Жінка, яку на базарі зустріли Климко і Зульфат.

4.   Ім’я тітки, яка прихистила головного героя, коли він захворів.

5.   Яскрава річ, яку продавала на базарі дівчина.

6.   Те, що ніс для маленької Олі Климко.

§ V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

Знати зміст повісті «Климко», уміти виділяти головне, характеризувати героїв, підтверджуючи свої думки цитатами з твору.

2.   Індивідуальне завдання.

Визначити художні особливості повісті Гр. Тютюнника «Климко».

§ VІ.  Підсумок уроку

Творча робота.

Складіть коротеньку «Пам’ятку Добра».

(Наприклад. 1. Думай не лише про себе, свої інтереси. 2. Роби так, щоб поруч із тобою було приємно, комфортно, надійно.)

Категорія: Українська література 7 клас | Додав: uthitel (26.11.2013)
Переглядів: 3244 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: