Урок № 28 Григір Тютюнник. Повість «Климко». Художня деталь - Українська література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас

Урок № 28 Григір Тютюнник. Повість «Климко». Художня деталь

Урок № 28

Григір Тютюнник. Повість «Климко». Художня деталь

Мета: допомогти учням зрозуміти роль художніх деталей твору для розкриття його теми та основної думки; розвивати навички спостереження над художнім текстом, уміння самостійно працювати з книгою

Очікувані результати: учні знають зміст прочитаних розділів твору, пояснюють художні особливості повісті, виділяють і переказують найбільш вражаючі епізоди, висловлюють власні роздуми з приводу прочитаного.

Теорія літератури: художня деталь.

Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хто добрий у малому, той добрий і у великому.

Угорське прислів’я

§ I.   Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

1.   Робота з епіграфом.

Поясніть зміст епіграфа до уроку.

2.   Вступне слово вчителя.

Що можуть зробити малий хлопець та інвалід на візку проти здорового, озброєного поліцая? Здається, нічого. Але Климко й безногий швець захищають незнайому дівчину з такою пристрастю й силою, що навіть брутальний фашистський прислужник відступає. Ці сторінки твору не можуть не хвилювати й сучасного читача, адже шляхетність та гуманізм ніколи не втратять своєї актуальності. Про це ми й поміркуємо сьогодні на уроці.

§ ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

Робота над переказом.

Перекажіть ключові епізоди прочитаних розділів і прокоментуйте їх.

§ ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Виразне читання.

(Учні виразно читають третю умовну частину (розділ ІV) повісті «Климко».)

2.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

3.   Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Яке враження справив на вас епізод зустрічі на базарі Климка та старої бабусі?

— Що нового відкрилося в характері головного героя?

— Оцініть дії та вчинки безногого шевця. Про що вони свідчать?

— У які умови поставила людей війна, які думки виникли у вас із цього приводу?

(Мирні люди залишилися без житла, найнеобхідніших речей: одягу, взуття, їжі; позбавлені будь-яких людських прав.)

4.   Робота зі словником літературознавчих термінів.

Художня деталь — особлива риса, ознака, подробиця в портреті, поведінці персонажа, його навколишньому оточенні, що часто повторюється письменником при змалюванні даного героя (героїв) і служить для розкриття якихось його глибинних характеристик.

5.   Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Запишіть назви кольорів, наявних у прочитаних нами розділах повісті «Климко».

(Сірий, сизий, чорний; але є й інші — жовтий, колір вихору осіннього листя, який проводжає Климка в далеку дорогу; яскраво-рожевий — сукні вчительки; суміш яскравих кольорів на барвистій хустці дівчини. Це художні деталі, що привертають увагу читача, роблять оповідь образнішою й виразнішою.)

§ ІV.  Закріплення знань, умінь і навичок

Літературна гра.

Розшифруйте прислів’я й визначте, характер яких героїв повісті воно розкриває. Відповідь обґрунтуйте.

Хт.. в б..д.. д..в, т..й дв..ч.. д..в.

(«Хто в біді дав, той двічі дав».)

§ V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Знати зміст опрацьованих розділів, уміти виділяти ключові епізоди, переказувати їх, виділяти художні деталі, пояснювати їхню роль.

§ VІ.  Підсумок уроку

Проблемне завдання.

Назвіть усі речі, предмети повісті, які ви сприймаєте як художні деталі.

(Наприклад: сіль, барвиста хустка дівчини, трояндова сукня вчительки, сплюндрована фашистами школа та квартира вчительки, тапки шевця…)

Категорія: Українська література 7 клас | Додав: uthitel (26.11.2013)
Переглядів: 2685 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: