Урок № 25 Контрольна робота № 2. «Творчість Т. Шевченка, А. Чайковського, М. Стельмаха - Українська література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас

Урок № 25 Контрольна робота № 2. «Творчість Т. Шевченка, А. Чайковського, М. Стельмаха

Урок № 25

Контрольна робота № 2. «Творчість Т. Шевченка, А. Чайковського, М. Стельмаха»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою контролю та корекції; розвивати логічне й образне мислення, пам’ять, уміння висловлювати власні думки й аргументувати їх

Очікувані результати: учні знають зміст вивчених творів, характеризують образи, визначають головні ідеї, уміють викладати власні думки, аргументуючи їх.

Теорія літератури: балада; романтичний пейзаж; мотив; прийоми контрасту, метаморфози; ідея; героїко-романтична повість, романтичний герой; композиція; автобіографічний твір; символ.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

§ І.   Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Ми з вами вивчили такі різні за змістом і формою твори української літератури. Як ви думаєте, що їх об’єднує? Напевне, пристрасне утвердження загальнолюдських цінностей: доброти, порядності, милосердя, людяності, вірності, сміливості тощо. А ще — велика майстерність письменників. Саме це ви й спробуєте сьогодні відтворити під час написання контрольної роботи.

§ ІІ.  Основний зміст роботи

1.   Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

2.   Виконання учнями контрольної роботи.

І–ІІ рівні

(Кожна правильно встановлена відповідність — 0,5 бала.)

1.   Установіть відповідність між цитатами із творів Т. Шевченка та прийомами, художніми засобами, що в них використано.

1.   Установіть відповідність між цитатами із творів Т. Шевченка та прийомами, художніми засобами, що в них використано.

1    І сонце гріло, не пекло!
Та недовго сонце гріло,
Недовго молилось…
Запекло, почервоніло
І рай запалило.

2    Таку пісню чорнобрива
В степу заспівала.
Зілля диво наробило —
Тополею стала.

3    По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу.

4    Чому Господь не дав дожить
Малого віку у тім раю
Умер би, орючи, на ниві,
Нічого б на світі не знав,
Не був би в світі юродивим,
Людей і Бога не прокляв!..

А   метаморфоза

Б   сатира

В   пейзаж

Г   прийом контрасту, протиставлення

Д   прийом гіперболізації

 

2.   Установіть відповідність між іменами членів сім’ї Судаків, героїв повісті А. Чайковського «За сестрою», та тим, ким вони були Павлусеві.

1    Андрій

2    Степан

3    Палажка

4    Петро

А   сестра

Б   батько

В   мати

Г   дід

Д   брат

 

3.   Установіть відповідність між характеристикою, портретом та образами героїв, змальованих у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять».

1    «Чого тільки не вмів..! Треба десь зробити січкарню, драча, крупорушку чи керата,— співаючи, зробить, дайте тільки заліза, дерева… А хочете вітряка, той вітряка вибудує під самі хмари; у кузні вкує сокиру, у стельмашні злагодить воза й сани, ще й дерев’яні квіти розкидає по них».

2    «Коли на городі з’являвся перший пуп’янок огірка чи зацвітав повернутий до сонця соняшник, …брала мене, малого, за руку і вела подивитися на це диво, і тоді в блакитних очах її назбирувалося стільки радості, наче вона була скарбничим усієї землі».

3    «…Глибокоока… її погляд шукає землі, а розгонисті брови летять угору. …потрісканими пальцями поправляє хустку, а в її чорних очах закипають темні сльози».

4    «Очі в неї карі, з краплинами роси, рум’янці темні, а губи відстовбурчились рожевим потрісканим вузликом і чогось радіють собі».

А   подружка Люба

Б   бабуся

В   мати

Г   дідусь

Д   жінка з далекого краю

 

2.   Установіть відповідність між іменами членів сім’ї Судаків, героїв повісті А. Чайковського «За сестрою», та тим, ким вони були Павлусеві.

1    Андрій

2    Степан

3    Палажка

4    Петро

А   сестра

Б   батько

В   мати

Г   дід

Д   брат

 

3.   Установіть відповідність між характеристикою, портретом та образами героїв, змальованих у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять».

1    «Чого тільки не вмів..! Треба десь зробити січкарню, драча, крупорушку чи керата,— співаючи, зробить, дайте тільки заліза, дерева… А хочете вітряка, той вітряка вибудує під самі хмари; у кузні вкує сокиру, у стельмашні злагодить воза й сани, ще й дерев’яні квіти розкидає по них».

2    «Коли на городі з’являвся перший пуп’янок огірка чи зацвітав повернутий до сонця соняшник, …брала мене, малого, за руку і вела подивитися на це диво, і тоді в блакитних очах її назбирувалося стільки радості, наче вона була скарбничим усієї землі».

3    «…Глибокоока… її погляд шукає землі, а розгонисті брови летять угору. …потрісканими пальцями поправляє хустку, а в її чорних очах закипають темні сльози».

4    «Очі в неї карі, з краплинами роси, рум’янці темні, а губи відстовбурчились рожевим потрісканим вузликом і чогось радіють собі».

А   подружка Люба

Б   бабуся

В   мати

Г   дідусь

Д   жінка з далекого краю

 

 

ІІІ рівень

(Правильна відповідь — 2 бали.)

4.   Виконайте одне із завдань.

А   Розкажіть про стосунки в родині Михайлика з повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять», «сімейну педагогіку».

Б   Доведіть, що образ Павлуся з повісті А. Чайковського «За сестрою» є героїко-романтичним.

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 4 бали.)

5.   Виконайте одне із завдань.

А   Складіть діалог Михайлика з повісті М. Стельмаха із сучасним школярем про навчання, ставлення до людей зі скрутним матеріальним становищем.

Б   Зробіть повний ідейно-художній аналіз вірша Т. Шевченка «Заповіт».

Відповіді: 1 — 1 Г, 2 А, 3 В, 4 Д; 2 — 1 Г, 2 Б, 3 В, 4 Д; 3 — 1 Г, 2 В, 3 Д, 4 А.

§ ІІІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогоднішній урок був для мене корисним, тому що…

Категорія: Українська література 7 клас | Додав: uthitel (26.11.2013)
Переглядів: 5901 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: