Урок № 23 М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика - Українська література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас

Урок № 23 М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика

Урок № 23

М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика

Мета: допомогти учням глибше зрозуміти образи повісті, їхню роль у розкритті задуму автора; розвивати навички характеристики героїв, виявлення взаємозв’язків та взаємовпливів, уміння висловлювати та відстоювати власну думку

Очікувані результати: учні знають зміст твору, уміють характеризувати героїв, висловлювати про них власну думку, підтверджувати судження цитатами з твору.

Теорія літератури: образи героїв, головні та другорядні герої.

Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Бо що мені та слава галаслива
Про ті дива за тридев’ять морів,
Коли я досі і малого дива —
Землі своєї ще не зрозумів.

Є. Плужник

§ I.   Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

1.   Робота з епіграфом.

Поясніть зміст епіграфа до уроку.

2.   Вступне слово вчителя.

Людей завжди вабили й хвилювали зорі — «їхня довершена і завжди нова краса, і таємнича мінливість, і дивовижні розповіді про них». З дитинства був закоханий у зорі й головний герой повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять» Михайлик. Хлопець мріяв засвітити свою зорю, яка б осяювала людям шлях до краси й добра. Про це ми й поміркуємо сьогодні на уроці.

§ ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

1.   Робота над переказом.

Перекажіть ключові епізоди прочитаних розділів повісті «Гуси-лебеді летять».

2.   Робота з текстом.

Зачитайте уривок повісті. Визначте, який це вид опису та за допомогою яких засобів створено поетичну картину.

«Підем далі, де небо аж ллється в ліси і струшує з них листя. І от уже низом стало срібно-срібно, вище — золотаво, а вгорі — блакитно. Це березняк, що побратався з полохливою осичиною. Чи є вітер, чи нема його, а вона, позеленівши, тремтить і тремтить, наче холод і переляк увійшли в кожний листок».

§ ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Виразне читання.

(Учні виразно читають четверту умовну частину повісті (VII–ІХ розділи).)

2.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

3.   Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Як ви розумієте епіграф до сьомого розділу: «Зоря іде — долю веде»?

— Поясніть, що мав на увазі дідусь, говорячи онукові: «Такий він був наш латаний талан»?

— Поясніть вислів «І радість і горе ходили цієї ночі разом».

— Чому Михайлик із школи додому першого дня «не йшов, а летів»?

— Яку дивину спостерігали односельці Стельмахів? Який одяг здавався Михайликові найкращим і чому?

4.   Завдання та питання учням.

Розкажіть про шкільне приладдя Михайликового дитинства. Що таке чорнило, як воно робилося?

§ ІV.  Закріплення знань, умінь і навичок

Проблемне питання.

— Поміркуйте, про які загальнолюдські цінності йдеться в повісті Михайла Стельмаха «Гуси-лебеді летять».

§ V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Знати зміст твору, уміти характеризувати героїв, висловлювати про них власну думку.

§ VІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Сонечко».

У вигляді малюнка «Сонечко» складіть характеристику головного героя повісті — Михайлика.

Категорія: Українська література 7 клас | Додав: uthitel (26.11.2013)
Переглядів: 3389 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: