Урок № 15 Т. Г. Шевченко. «Заповіт». Виразне читання напам’ять - Українська література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас

Урок № 15 Т. Г. Шевченко. «Заповіт». Виразне читання напам’ять

Урок № 15

Т. Г. Шевченко. «Заповіт». Виразне читання напам’ять

Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художню цінність творів Т. Г. Шевченка за допомогою застосування засобів виразного читання; розвивати пам’ять, навички виразного читання, постановки виконавського завдання, акторські здібності

Очікувані результати: учні усвідомлюють ідейно-художню цінність творів Т. Г. Шевченка, уміють виразно читати вірші напам’ять, коментувати їх.

Теорія літератури: виразне читання, темп; пауза, логічний наголос, інтонація; ідея.

Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, аудіозапис пісні, художнього читання

Тип уроку: виразне читання напам’ять.

І буде правда на землі…
Повинна буть, бо сонце встане
І оскверненну землю спалить…

Т. Шевченко

§ I.   Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

1.   Робота з епіграфом.

Поясніть зміст епіграфа до уроку.

2.   Вступне слово вчителя.

Мало хто так уболівав за долю України, як Шевченко, через те його вірші сповнені експресії — у них то гнів, то сум, то замріяність. Передати ці почуття автора, його ідеї маєте сьогодні саме ви на уроці виразного читання.

§ ІІ.  Основний зміст роботи

1.   Колективна робота.

Повторення відомостей із теорії виразного читання (темп, інтонація, пауза, логічний наголос).

2.   Робота в парах.

Повторення вірша напам’ять, відпрацювання інтонації.

3.   Постановка виконавського завдання.

Спробуйте передати палку мрію Т. Шевченка про те, що будуть знищені всі поневолювачі, а українці заживуть новим, вільним життям у дружбі, злагоді й мирі і що його, людину, яка боролася за це світле майбутнє й поклала на вівтар Вітчизни своє життя, теж не забудуть.

4.   Виразне читання напам’ять вірша «Заповіт» Т. Г. Шевченка.

(Можна провести у вигляді конкурсу.)

§ ІІІ.  Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Читання перекладів «Заповіту» Т. Шевченка, їх порівняння.

2.   Огляд складених удома кросвордів та їх розгадування.

Зразок кросворда

1

Ф

О

Л

Ь

К

Л

О

Р

 

 

 

 

 

 

2

Т

О

П

О

Л

Я

 

 

 

 

 

 

3

Б

А

Л

А

Д

А

 

 

 

 

 

4

З

А

П

О

В

І

Т

 

5

У

К

Р

А

Ї

Н

А

 

 

 

6

Д

Н

І

П

Р

О

 

 

 

 

 

1.   Те, що взяв за основу Шевченко, створюючи баладу «Тополя»; синонім поняття «усна народна творчість».

2.   Твір Т. Шевченка, у якому вжито метаморфозу.

3.   Ліро-епічний твір фольклорного історичного або героїчного змісту, часто з елементами фантастики.

4.   Найвідоміший у світі вірш Т. Г. Шевченка, перекладений багатьма мовами.

5.   Країна дум, мрій, сподівань великого письменника.

6.   Ріка, про яку згадує поет у «Заповіті».

3.   Творча робота.

На основі творів Т. Г. Шевченка складіть його психологічний портрет.

(Т. Шевченко постає перед нами розумним, спостережливим, щирим і співчутливим мрійником і разом із тим людиною, яка реально оцінювала тогочасну дійсність.)

§ ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Скласти усний твір «Яким я бачу майбутнє України» або дати відповідь на питання «Як ви вважаєте, за яких умов і коли справдяться мрії Шевченка про "сім’ю вольну, нову”?».

§ V.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Методична порада

Інтерактивна вправа «Мікрофон» дає змогу кожному учневі, у визначеному порядку, висловити свою думку.

Правила проведення

1.   Запропонуйте учням проблему для обговорення.

2.   Дайте уявний «мікрофон» (будь-який предмет).

3.   Кожен учень, узявши його, повинен висловити власну думку і передати «мікрофон» іншому.

4.   Коли хтось висловлюється, інші не мають права щось говорити.

5.   Відповіді не коментуються й не оцінюються.

 

— Найкращим читцем сьогодні був (була)…

Категорія: Українська література 7 клас | Додав: uthitel (26.11.2013)
Переглядів: 1285 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: