Урок № 12 Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи» - Українська література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас

Урок № 12 Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»

Урок № 12

Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю й корекції; розвивати логічне та образне мислення, пам’ять, уміння виділяти головне, висловлювати судження з приводу прочитаного, пов’язувати його з власним життєвим досвідом

Очікувані результати: учні знають зміст вивчених творів, уміють їх характеризувати, висловлюють судження з приводу прочитаного.

Теорія літератури: мистецтво, його види і функції; соціально-побутові пісні, їх види; коломийки; пафос твору; історична повість; сюжет.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

§ І.   Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Мандрівка в давнє минуле завжди цікава й повчальна. Сподіваюсь, що ви зумієте показати знання й висловити судження про те, як історичні часи відбилися в усній народній творчості та художній літературі, чого саме ці твори вчать нащадків.

§ ІІ.  Основний зміст роботи

1.   Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

2.   Виконання учнями контрольної роботи.

І–ІІ рівні

(Кожна правильно встановлена відповідність — 0,5 бала.)

1.   Установіть відповідність між народними піснями та образами, змальованими в них.

1    «Гомін, гомін по діброві»

2    «Ой на горі та й женці жнуть»

3    «Стоїть явір над водою»

4    «Ой у степу криниченька»

А   чумак, зозуля

Б    Запорозька Січ, шабля

В   козак, Україна

Г    Дорошенко, Сагайдачний

Д   мати, син, сестри

 

2.   Установіть відповідність між цитатами та назвами пісень, з яких узято ці рядки.

1    Воли ревуть, води не п’ють,
Бо в Крим доріженьку чують…

2    Будуть пташки прилітати
Калиноньку їсти,
Будуть мені приносити
Од родоньку вісти!..

3    «Мені з жінкою не возиться;
А тютюн та люлька
Козаку в дорозі
Знадобиться!»

4    Старша сестра коня веде,
А підстарша зброю несе,
А меншая випитує:
«Коли, брате, з війська прийдеш?»

А   «Гомін, гомін по діброві»

Б    «Ой у степу криниченька»

В   «Жартівливі коломийки»

Г    «Стоїть явір над водою»

Д   «Ой на горі та й женці жнуть»

 

3.   Установіть відповідність між текстом коломийки та її головною думкою.

1    Коломийку заспіваю, як ми веселенько,
Коломийку заспіваю, як болить серденько.

2    А я годна льонок брати та годна стелити,
А я годна заспівати та й годна робити.

3    Коломийка, коломийка, весела співанка,
Не раз її над колисков заспівала мамка.

4    Та хоч би всі зорі впали й писарями стали,
Ще би наших співаночок не переписали.

А   Кожна дівчина знає співанки з раннього дитинства, з материної колискової

Б    Дівчина вміє добре співати й добре працювати, пісня допомагає в роботі

В   Дівчата більше дбають про співанки, ніж про роботу

Г    Коломийки відображають людські почуття, радості й печалі

Д   Коломийок у гуцулів дуже багато, на всі випадки життя

ІІІ рівень

(Правильна відповідь — 2 бали.)

4.   Дайте поширену відповідь на одне із питань.

А   Чим приваблює мене образ Захара Беркута?

Б   Що таке коломийки і яке їхнє значення в житті карпатських українців?

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 4 бали.)

5.   Виконайте одне із завдань.

А   Напишіть уявну промову якогось із героїв повісті І. Франка «Захар Беркут».

Б   Зробіть повний ідейно-художній аналіз народної козацької пісні «Ой на горі та й женці жнуть».

Відповіді: 1 — 1 Д, 2 Г, 3 В, 4 Б; 2 — 1 Б, 2 Г, 3 Д, 4 А; 3 — 1 Г, 2 Б, 3 А, 4 Д.

§ ІІІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найскладнішим сьогодні для мене було…

Категорія: Українська література 7 клас | Додав: uthitel (26.11.2013)
Переглядів: 6823 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 1
1  
івчаспмртольбдюждлорп

Ім`я *:
Email *:
Код *: