Урок № 10 І. Франко. «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації - Українська література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 7 клас

Урок № 10 І. Франко. «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації

Урок № 10

І. Франко. «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації

Мета: допомогти учням з’ясувати зміст твору, місце і роль головних героїв та другорядних персонажів у творі; розвивати навички самостійної роботи з текстом, характеристики образів, обґрунтованого визначення власних уподобань

Очікувані результати: учні знають й аналізують зміст твору, характеризують образи Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка; підтверджують власну думку цитатами з тексту, визначають улюбленого героя.

Теорія літератури: повість, художні образи, художні засоби.

Обладнання: підручник, портрет письменника, текст повісті

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Перед чесністю, правдивістю та сміливістю навіть камінь не встоїть.

Українське прислів’я

§ I.   Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

1.   Робота з епіграфом.

Поясніть зміст епіграфа до уроку.

2.   Вступне слово вчителя.

Величезне випробування знову випало на долю Захара Беркута, героя повісті Івана Франка. Йому довелося ще раз вибирати між життям улюбленого сина та спокоєм і безпекою громади в майбутньому. Залишається тільки схилити голову в пошані перед мужнім і справедливим рішенням тухольського ватажка.

§ ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.

— Перекажіть ключові епізоди повісті І. Франка «Захар Беркут».

— На чому ґрунтувалися стратегічні плани монгольського воєначальника Бурунди і Максима Беркута й тухольців? Свою думку доведіть.

(Перший — на несподіванці, другий — на хитрості.)

§ ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Виразне читання.

(Учні виразно читають четверту умовну частину повісті І. Франка «Захар Беркут» (VIІІ–IХ розділи).)

2.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

3.   Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Чи сподівалися ви, що твір закінчиться саме так?

— Що вас вразило в повісті найбільше?

— Як ви гадаєте, наскільки вірогідною є подібна історія?

§ ІV.  Закріплення знань, умінь і навичок

Проблемне питання.

— Який вибір був у Захара Беркута в ситуації із сином?

(Застосовується інтерактивний метод «Дерево рішень».)

Проблема

Який вибір був у Захара Беркута в ситуації із сином?

 

 

Рішення I

 

Рішення II

 

Рішення III

Погодитися на пропозицію Тугара Вовка і врятувати сина

 

Не погодитися з пропозицією Тугара Вовка, що призведе до втрати сина

 

Пообіцяти відпустити монголів, урятувати сина, а потім, не дотримавши слова, стратити ворогів

 

 

 

 

 

позитивне

 

негативне

 

позитивне

 

негативне

 

позитивне

 

негативне

врятування Максима

 

піддання небезпеці майбутнього громади, до якої можуть повернутися вороги з помстою

 

забезпечення спокою та безпеки громади в майбутньому

 

втрата сина

 

врятування Максима

 

втрата гідності й честі, порушення обіцянки, навіть якщо це стосується ворогів

 

§ V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

Знати зміст усього твору, уміти виділяти головне, коментувати, характеризувати героїв на основі їхніх дій та вчинків.

2.   Індивідуальне завдання.

Підготувати інсценівку за твором (див. Урок № 11).

§ VІ.  Підсумок уроку

Творча робота.

Складіть діалог між героями повісті (на вибір) щодо проблеми вибору людини у вирішальній ситуації (між Максимом та Мирославою, між Мирославою та батьком, між Захаром Беркутом і тухольською громадою та ін.).

Категорія: Українська література 7 клас | Додав: uthitel (26.11.2013)
Переглядів: 2609 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: