Урок № 69 Повторення та узагальнення вивченого в шостому класі - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 69 Повторення та узагальнення вивченого в шостому класі

Урок № 69

Повторення та узагальнення вивченого в шостому класі

Мета:            повторити й узагальнити вивчений матеріал із літератури; розвивати пам’ять, образне й логічне мислення, уміння аналізувати художній твір, висловлювати свою думку про нього

Очікувані результати: учні знають зміст вивчених творів, уміють розповідати про їхніх авторів, про героїв, про проблеми, порушені у творах, висловлювати свої судження, доводити їх прикладами з текстів.

Теорія літератури: художній твір, роди й жанри літератури, художній образ, художні засоби.

Обладнання: портретна галерея письменників, книжкова виставка

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

«Повторення — мати навчання»,— говорить народна мудрість. Цілий рік ми мандрували в безмежному книжковому морі, училися орієнтуватися в ньому, розпізнавати друзів і ворогів, прямі дороги й підводні течії, справжні цінності та фальшиві. Пригадаємо ж основні етапи нашого шляху.

  • ІІ. Систематизація й узагальнення вивченого

1.   Літературна вікторина.

Визначте назву твору за їх темами та мотивами.

1)   Заради наукового відкриття друзі провели майже все літо в бібліотеці. (Я. Стельмах. «Митькозавр із Юрківки…».)

2)   Домашня тварина мала дивне ім’я Контрибуція й виступила в ролі бика. (В. Нестайко. «Тореадори з Васюківки».)

3)   Героїня цього твору хвалилася своїми лінощами й нахабством. (Л. Глібов. «Муха і Бджола».)

4)   Герої цього твору не могли вийти з міста, бо не вміли вимовляти займенник «ти». (Е. Андієвська. «Казка про яян».)

5)   У якому творі запах полину допоміг героєві згадати батьківщину? (М. Вороний. «Євшан-зілля».)

6)   Герой цього твору все своє життя присвятив поширенню освіти через друковану книгу. (Іван Федоров із твору О. Іваненко.)

7)   Героїні поезії дуже заздрить трьохсотлітня ґава. (Жар-птиці з однойменної поезії І. Жиленко.)

8)   У цьому творі діють страшні сині жаби. («Товариство Таємних боягузів…» Лесі Ворониної.)

9)   Родинним затишком, маминою доброю посмішкою, мотузочком диму від печі віє в поезіях… (С. Чернілевського).

10)  В основі його творів, назву жанру яких він придумав сам, лежать народні анекдоти, що влучно підмічають курйози життя. Це письменник… (С. Руданський).

11)  Українці вважають його своїм духовним батьком, головна його тривога — не особисте щастя й добробут, а доля рідного народу. Це… (Т. Шевченко).

12)  Горда, незламна, справедлива, романтична сама, як і ліричні героїні її поезій. (Леся Українка.)

2.   Гра «Угадай героя».

За уривками з тексту вгадайте, про кого йде мова.

1)   «Я хочу, аби ти бодай перед смертю дихнув свіжим повітрям»,— обережно посадив старого на плечі й попростував до найближчої брами. Перед брамою він низько вклонився й промовив: «Вельмишановна брамо, чи не була б ти така ласкава й випустила нас на волю, бо тільки ти можеш нас випустити». (Хлопчик-козопас із притчі Е. Андієвської «Казка про яян».)

2)   «…Він став схожий на гібрид жирафи з орангутангом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав м’язи, як у Шварцнеґера!» (Сашко Смик із повісті Лесі Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».)

3)   «Вона яскра-яскра-яскрава! Таку… тримать годиться тільки в клітці». (Жар-птиця з однойменного вірша І. Жиленко.)

4)   «Ми стояли і мовчали. Дно калабані було грузьке, замулене. Ми по самісінький пуп стояли у бридкій слизькій багнюці… Справжнісінькі помиї. Довго ми так стояли… Півгодини, не менше. Аж поки Контрибуція не заспокоїлася і не відійшла». (Ява та Павлуша з повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».)

5)   «Не було того дня, щоб хто-небудь не жалівся на нього: там шибку виб’є, там синяка підбив «закадишному» другові, там перекинув діжку з водою… Усі діти як діти — граються, бавляться тихо, лагідно. Він же неодмінно, щоб побитися, щоб що-небудь перевернути догори ногами. Спокій був його ворогом, з яким він боровся на кожному місці». (Федько з оповідан­ня В. Винниченка «Федько-халамидник».)

6)   «Довірливо дивлячись мені в очі, він запропонував:

— А якщо ми прив’яжемо тебе?..

— Ти що, жартуєш! — не повірив я власним вухам.

— Та які жарти? Чим ти гірший? Мекатимеш потрошку… Може, воно вилізе з озера, щоб роздивитись. Га?» (Митько й Сергій із повісті Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки…».)

  • ІІІ. Домашнє завдання

Повторити відомості з теорії літератури.

  • ІV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— З усіх вивчених творів найбільше запам’ятався мені…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (05.01.2015)
Переглядів: 1237 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: