Урок № 64 П. Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль» - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 64 П. Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль»

Урок № 64

П. Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль»

Мета:            ознайомити учнів із життям і творчістю відомого гумориста П. Глазового, викликати інтерес до читання його гуморесок; розвивати вміння іронічно, критично, з почуттям гумору спри­ймати явища навколишньої дійсності й самого себе; удосконалювати навички аналізу художніх особливостей гуморесок

Очікувані результати: учні знають про життя та творчість видатного письменника-гумориста П. Глазового; виразно й вдумливо читають його твори; аналізують художні особливості гуморесок; висловлюють власні думки щодо іронічного та критичного ставлення до життя.

Теорія літератури: гумор, сатира, іронія, гумореска.

Обладнання: портрет письменника, видання його творів, ілюстрації до них; аудіозаписи художнього читання гуморесок П. Глазового

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Ім’я Павла Глазового — це символ сучасного українського гумору. Дотепно, у чудовій поетичній формі письменник підсміюється над лінькуватими й недолугими, над заздрісниками й хвальками, над пихатими й нерозумними. Та найбільшою турботою гумориста є дуже болюча тема — захист рідної мови від «безбатченків». Як це в нього виходить — дізнаємося на уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

(Виразне читання й аналіз співомовок.)

2.   Бесіда.

— Що ми називаємо гумором? (Гумор — співчутливе, доброзичливе висміювання негативних явищ життя або вад людського характеру.)

— Що таке сатира? (Сатира — різке висміювання суспільних вад.)

— У чому полягає різниця між гумором та сатирою?

— Який твір називається гуморескою? (Гумореска — невеликий за обсягом художній твір, у якому зображено комічні події та персонажі в смішному вигляді.)

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Розповідь учителя про письменника-гумориста П. Глазового.

2.   Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

3.   Виразне читання гуморески «Еволюція».

4.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

5.   Обмін враженнями про прочитане.

6.   Виразне читання гуморески «Найважча роль».

7.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

8.   Евристична бесіда.

— Чи смішною здалася вам ця гумореска?

— Що в цій гуморесці лежить в основі комічного? (Багатозначність слова: важкий за вагою й важкий за виконанням.)

— Що можна сказати про матір хлопчика? (Вона дуже пишається сином, не помічаючи його вад.)

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

Гра «Шифрувальник».

Розшифруйте три ключових слова до теми.

К

 

Б

 

А

 

Ч

 

О

Відповідь: бочка.

А

 

М

 

В

 

А

 

П

Відповідь: мавпа.

Н

А

И

Л

Д

Ю

Відповідь: людина.

  • V. Домашнє завдання

Уміти розповідати про письменника, виразно читати й аналізувати гуморески, одну вчити напам’ять (за вибором, якщо не вивчили гуморески С. Олійника).

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Мені сподобалася думка про те…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (05.01.2015)
Переглядів: 3639 | Рейтинг: 4.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: