Урок № 55 Леся Воронина. Повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Стосунки між різними поколіннями в родині - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 55 Леся Воронина. Повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Стосунки між різними поколіннями в родині

Урок № 55

Леся Воронина. Повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».
Стосунки між різними поколіннями в родині

Мета:            охарактеризувати образи батьків Клима Джури та бабусі; з’ясувати стосунки між різними поколіннями в родині; удосконалювати вміння школярів аналізувати образи, добирати цитати з тексту на підтвердження власних думок

Очікувані результати: учні знають і переказують зміст твору, вільно висловлюють власні думки щодо самовдосконалення, самореалізації в ім’я добра.

Теорія літератури: повість, сюжет.

Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст твору

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Одна з найбільших і найзначніших цінностей у житті кожної дитини, людини взагалі — це її батьки, близькі, її родина. Якщо сім’я дружна, згуртована, працьовита, кожен із повагою ставиться до інших, то їй не страшні ніякі труднощі, під силу будь-які завдання, навіть такі глобальні, як рятування всього людства. Ось це і є однією з головних і найпривабливіших думок твору, що ми розглядатимемо на уроці — «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» української письменниці Лесі Ворониної.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

1)   Переказ та аналіз епізодів повісті, що найбільше сподобались.

2)   Презентація кросвордів.

2.   Гра «Упізнай героя».

1)   «Винахідниця, яка створила машину часу й приготувала протиотруту від вірусу страху». (Бабуся Клима.)

2)   «…засмага на їхніх обличчях була така густа, що вони стали схожими на кочівників пустелі — берберів». (Тато й мама.)

3)   «…Одного дня звичайнісінький хлопець, життя якого досі було похмурим і буденним, захворів». (Клим Джура.)

4)   «…Один із хлопців — кругловидий, зі смішними, довгими, мов у зайця передніми зубами. А другий, чорнявий, з чорними як смола очима й густими насупленими бровами». (Жук і Заєць.)

5)   «…У великому басейні, встеленому водоростями й лататтям, у зручних кріслах сиділи дивовижні створіння». (Синьоморди.)

6)   «Він завжди понад усе любив гроші і владу. Після літніх канікул він не вилазив із салону ігрових автоматів — програвав щодня купу грошей…» (Сашко Смик).

  • ІІІ. Систематизація й узагальнення вивченого

1.   Складання сенкану.

Складіть сенкан на тему «Сім’я, родина».

Родина

Дружна, велика

Захищає, підтримує, піклується

Найцінніше, що є у людини

Любов

2.   Евристична бесіда.

— Чим незвичною була родина Джур? («…усі представники роду Джур втаємничені у прадавні секрети характерництва.
…пані Соломія, як її називають учні й прихильники, змогла поєднати чудодійні сили наших пращурів із найсучаснішими науковими здобутками. І замаскувала свій універсальний прилад у старому “Запорожці”».)

— Що нам відомо про батьків Клима? Охарактеризуйте їх.

— Що нового дізнався Клим про свою бабусю Соломію? (Пані Соломія видатний учений, вона винайшла протиотруту від вірусу страху.)

3.   Робота в групах.

Схарактеризуйте стосунки між членами родини, зробіть ви­сновки.

І група: стосунки між Климком і бабусею;

(Стосунки добрі, довірливі; онук цінує бабусю за її доброту, за смачні пиріжки, за захоплення квітами; допомагає їй; але вважає її звичайною скромною людиною.)

ІІ група: стосунки між Климком і батьками.

(Хлопчик любить батьків, розуміє їхнє захоплення археологією й те, що їм рідко доводиться бути разом.)

ІІІ група: складіть асоціативне ґроно «Родина Клима».

(Родина Клима Джури — любов, злагода, турбота, взаєморозуміння, підтримка, допомога, захист, натхнення.)

Висновок: справжня сім’я — це не тільки кровна спорідненість, а, насамперед, взаєморозуміння, любов, повага, підтримка, уміння піклуватися один про одного, здатність на самопожертву; і саме такою є родина Клима Джури.

4.   Проблемні питання.

— Яку родину вважаєте ідеальною ви? Чи можемо ми назвати родину Клима Джури ідеальною? Свою відповідь обґрунтуйте.

5.   Створення «Родинного дерева» Клима Джури.

  • ІV. Домашнє завдання

Підготуватися до уроку «Література рідного краю».

  • V. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Особисто для мене сім’я — це…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (04.01.2015)
Переглядів: 7633 | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: