Урок № 53 Леся Воронина. Повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 53 Леся Воронина. Повість про виховання гідності та мужності «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»

Урок № 53

Леся Воронина. Повість про виховання гідності та мужності
«Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»

Мета:            дати поняття про фантастичну, романтичну повість; розвивати навички виразного читання, переказу твору та вільного висловлення думки, уміння дискутувати; формувати дбайливе ставлення до свого життя, до інших людей

Очікувані результати: учні знають зміст прочитаних розділів твору, висловлюють своє ставлення до героїв; уміють дискутувати, розуміють повчальне значення твору.

Теорія літератури: повість, сюжет.

Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

«Смілива не та людина, яка проголошує свою сміливість і надимає щоки, а на мою думку, геройство полягає в тому, що ти долаєш свій страх»,— так вважає авторка твору Леся Воронина. А чи погоджуєтеся ви з цією думкою? Про це поговоримо на уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

(Переказ 6–12 розділів повісті.)

2.   Літературний диктант.

3.   Коментар учителя з елементами бесіди.

Читаючи повість, ви напевне звернули увагу, як поступово змінюється характер головного героя Клима.

— Чи можемо тепер назвати його боягузом? Що допомогло хлопцю змінитися? Свою відповідь обґрунтуйте.

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

2.   Виразне читання 13–21 розділів повісті Л. Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».

3.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

4.   Евристична бесіда.

— Що вразило Клима, коли він біг вулицею, повертаючись із будмайданчика? (Усі люди мали надзвичайно дивний вигляд.)

— Від кого отримав допомогу Клим? (Від метелика.)

— Де були батьки хлопчика? (На розкопках у Єгипті.)

— Що найбільше ошелешело хлопчика, коли він повернувся додому? (Наказ бабусі й те, що бабуся якимось чином пов’язана з ТТБ.)

— Що змусило хлопчика перебороти свій страх і почати боротися з прибульцями? (Бо боявся за життя бабусі.)

— Що нового про свою бабусю дізнається Клим? (Вона була видатним ученим, яка винайшла протиотруту від вірусу страху.)

— Яке нове завдання отримує Климко? (Спасти пані Соломію.)

— Про що дізнався хлопчик, коли відкрив старовинну скриньку? («Молода бабуся» розповіла Климку про машину часу та про необхідність переміститися до батьків у Єгипет.)

— Які карколомні трюки міг робити «Запорожець» Климка? (Не тільки швидко їздити, але стрибати, як м’яч, «літати».)

— Що таке світлова азбука Джур? (За козацьких часів — високі дерев’яні вежі, які підпалювали, подаючи світловий сигнал.)

5.   Коментар вчителя.

Зверніть увагу: події в художньому прозовому творі викладено в певній послідовності так, щоб якнайповніше розкрити характери героїв, ставлення письменника до зображуваного. З поняттям «сюжет» ми були знайомі, тепер детальніше.

6.   Робота з літературознавчим словничком.

Сюжет — послідовність подій, яка складає зміст художнього твору.

Сюжет складається з частин:

експозиція — письменник розповідає про час і місце дії, знайомить із героями;

зав’язка — подія, від якої починається історія героїв твору;

розвиток дії;

кульмінація — найнапруженіший момент у житті героїв;

розв’язка — чим закінчується історія.

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Самостійна робота.

Визначте елементи сюжету прочитаних розділів.

(Експозиція: Клим розповідає про свого заклятого ворога — Кактуса.

Зав’язка: Клим потрапляє до секретної лабораторії ТТБ.

Розвиток дії: Клим випробовує на собі «ліки» від страху.)

2.   Розгадування кросворда.

  • V. Домашнє завдання

Прочитати 22–29 розділи повісті, уміти переказувати зміст, визначити елементи сюжету повісті.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогодні на уроці я зрозумів (зрозуміла)…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (04.01.2015)
Переглядів: 6405 | Рейтинг: 2.7/7
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: