Урок № 51 Позакласне читання. Я. Стельмах «Найкращий намет» - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 51 Позакласне читання. Я. Стельмах «Найкращий намет»

Урок № 51

Позакласне читання. Я. Стельмах «Найкращий намет»

Мета:            зацікавити учнів, спонукати їх до самостійного читання, до роздуму над прочитаним; розвивати навички коментування найцікавіших епізодів

Очікувані результати: учні цікавляться художньою літературою, із задоволенням самостійно знайомляться з розділами повісті Я. Стельмаха «Найкращий намет», уміють толерантно й аргументовано доводити свою думку, відстоювати власну позицію.

Теорія літератури: пригодницький твір.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього; читацькі щоденники

Тип уроку: бесіда з позакласного читання.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Наші улюблені літературні герої Сергій і Митько з повісті Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера» повертаються! Тепер вони в оздоровчому таборі й поринули у вир нових захоплюючих пригод. Яких саме — про це ви поділитеся своїми враженнями на уроці.

  • ІІ. Основний зміст роботи

1.   Огляд читацьких щоденників.

2.   Класифікація читацьких інтересів шестикласників за читацькими щоденниками та читацькими формулярами; коментар учителя.

3.   Огляд української та світової пригодницької літератури для дітей.

4.   Переказ ключових епізодів розділів повісті Я. Стельмаха «Найкращий намет», їхнє коментування.

5.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  • III. «Військова гра». (Бесіда з позакласного читання.)

І етап

Клас об’єднується в чотири команди, обираються командири, придумуються назви команд, девізи у вигляді прислів’їв, що якимось чином своїм змістом перегукуються з твором Я. Стельмаха «Найкращий намет» (наприклад: сім раз відмір, один відріж; не кажи гоп, поки не перескочиш; не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні; поспішиш — людей насмішиш).

ІІ етап

Команди отримують конверти із завданнями.

Конверт № 1

Намалюйте карту місцевості, що описана у творі, розкажіть про план дій головних героїв. (Карта: намальовані ріка, луки, ліс, засідка в копиці сіна, окоп біля сосни, у якому схований прапор; словесно описати план захоплення прапора противника та перебіг подій.)

Конверт № 2

Опишіть шлях від випадкових дітей у наметі до найкращого намету з дружним, згуртованим колективом.

Конверт № 3

Прослідкуйте перетворення Славка-акордеоніста з постійно невдоволеної, боязливої дитини на героя табору, переможця всіх конкурсів.

Конверт № 4

Схарактеризуйте Микиту із сусіднього табору, його стосунки з батьками, прослідкуйте його «спорідненість» із героями інших творів, наприклад, Федьком-халамидником чи Явою та Павлушею.

ІІІ етап

Змагання командирів (літературний диктант «“Так” чи “ні”»).

ІV етап

Пов’яжіть прислів’я, використані в девізах, зі змістом твору Я. Стельмаха «Найкращий намет» в усному творі-мініатюрі.

V етап

Розшифруйте криптограму.

VІ етап

Рефлексія «Розбір польотів».

  • ІV. Домашнє завдання

Зробити запис до читацького щоденника.

  • V. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Такий урок-гра для мене…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (04.01.2015)
Переглядів: 3027 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: