Урок № 50 Я. Стельмах. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера» - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 50 Я. Стельмах. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»

Урок № 50

Я. Стельмах. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»

Мета:            ознайомити учнів із кульмінацією та розв’язкою пригодницького твору, спонукати до читання інших творів письменника; розвивати навички переказу ключових епізодів, характеризування героїв, висловлення власних думок про прочитане

Очікувані результати: учні знають зміст твору, добре переказують ключові моменти, коментують їх, характеризують героїв, висловлюють свої думки з приводу прочитаного.

Теорія літератури: повість, пригодницький твір, сюжет та його складові, характеристика героїв.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Специфіка пригодницького твору, яким є повість Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки…», у тому, що він постійно тримає читачів у напруженні, у захопленні. Крім того, він несе багато цікавої інформації з різних галузей знань, примушує хвилюватися за долю героїв, сумувати з приводу їхніх невдач, радіти їхнім успіхам. У чому секрети художньої майстерності автора — розглянемо на уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

(Переказ змісту твору, характеризування героїв.)

2.   Складання по пам’яті плану повісті.

Орієнтовний план

1)   Завдання із зоології.

2)   Як дістати дозвіл батьків на поїздку в село до бабусі.

3)   Зустріч і знайомство з Васею-велосипедистом.

4)   Добра й гостинна бабуся та її сусіди.

5)   Довгоочікуваний відпочинок біля озера.

6)   Інтригуюча розповідь Васі-велосипедиста про таємницю лісового озера.

7)   Пошук відповіді в спеціальній літературі.

8)   Улаштування пастки на звіра й провал операції.

9)   Таємниця Химери розкрита.

10)  Вдячність хлопців за науку.

  • ІІІ. Систематизація й узагальнення вивченого

1.   Завдання пошуково-дослідницького характеру.

1)   Порівняйте образи Митька й Сергія, знайдіть спільне та відмінне.

2)   Визначте елементи сюжету повісті Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера».

2.   Творче завдання.

Продовжте пригоди Митька й Сергія в селі; опишіть їхню зустріч з однокласниками та вчителькою біології Іриною Семенівною в місті.

3.   Спостереження над текстом.

1)   Що викликає сміх у поданому уривку?

— А повітря? Відчуваєш? — мабуть, удесяте питав Митько, повернувши до мене своє обличчя.

— Відчуваю, закашлявся я, бо автобус, що проїхав повз нас, порснув мені в обличчя хмарою пилюги з-під коліс і кіптюги з вихлопної труби.

— Отож бо, в місті, кхе-кхе, зовсім, кхе-кхе, тьху ти, не таке,— вже не так бадьоро продовжував Митько.— От якби ще автобуси не ходили… (Невідповідність сказаного дійсності.)

2)   Як Вася-велосипедист ставиться до своїх співрозмовників?

— А яке чудове спорядження! — не вгавав він [Вася-велосипедист].— Які сачки! Стережіться, бідні метелики! А рюкзаки! Там, мабуть, харчів не на один місяць. Юні лівінгстони, безперечно, збилися з путі, адже Африка у зовсім протилежному напрямку. Яке щастя для бегемотів і нільських крокодилів! Ви усіх переловили б.

А   із захопленням

Б   з насмішкою

В   зі здивуванням

3)   Що навіяло героєві такі почуття?

Вмить я пройнявся відчуттям власної мізерності, й несподівані мислі зароїлись у голові: «Ну що я,— думалось мені,— у порівнянні хоча б із оцим деревом? Якась комаха! А в порівнянні з цілим лісом? Якийсь мікроб. А в порівнянні із земною кулею? І од цього мені стало гірко-гірко…»

А   зрада друга

Б   страх уночі перед невідомим чудовиськом

В   сум за батьками, за міською домівкою

4.   Розгадування кросворда.

  • ІV. Домашнє завдання

Уміти характеризувати образи героїв, їхню поведінку в складних ситуаціях; визначати особливості жанру та художні засоби виразності.

Підготуватися до бесіди з позакласного читання.

  • V. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Пригоди хлопців мене надихнули…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (04.01.2015)
Переглядів: 3703 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: