Урок № 4 Виразне читання напам’ять календарно-обрядових пісень літнього циклу - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 4 Виразне читання напам’ять календарно-обрядових пісень літнього циклу

 

Урок № 4

Виразне читання напам’ять календарно-обрядових пісень літнього циклу

Мета:            розвивати навички виразного читання народних пісень напам’ять, висловлення власної думки, вражень щодо прочитаного; розвивати акторські здібності школярів

Очікувані результати: учні мають уявлення про засоби виразного читання, виразно читають вірші напам’ять, висловлюють власні думки з приводу прочитаного, цитують висловлювання відомих людей про українські народні пісні.

Теорія літератури: пауза, інтонація, логічний наголос, темп, виразне читання.

Обладнання: підручник, тексти

Тип уроку: виразне читання напам’ять.

  • I. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

(Розповідь учнів про пісні літнього циклу; виразне читання й аналіз їх.)

  • II. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Виразне, вдумливе читання народних пісень — це прилучення до чогось давнього, поетичного й магічного. Нашим завданням на сьогоднішньому уроці буде передати голосом почуття й переживання пращурів та зрозуміти таємний зміст їхніх зашифрованих духовних послань.

  • IІІ. Основний зміст роботи

1.   Повторення відомостей із теорії виразного читання.

Темп читання — це швидкість читання. Буває повільний, середній, пришвидшений та швидкий. Найчастіше твори читаються в середньому темпі.

Інтонація відповідно до мети висловлювання буває розповідною, питальною, спонукальною, окличною, здивування, захоплення, зіставлення, пояснення тощо. За допомогою інтонації виражаються почуття, емоції.

Пауза — це коротка зупинка голосу. Коротка пауза використовується найчастіше, коли в реченні стоїть кома, середня — при двокрапці, довга — при тире, крапці, трикрапці, у кінці віршового рядка.

Логічний наголос — це виділення голосом слова, найважливішого для розуміння змісту висловлювання.

Кожен жанр усної народної творчості має свої особливості читання. Народні пісні читаються відповідно до змісту: сумні, трагічні — протяжно, із сумом; жартівливі — весело, бадьоро.

2.   Робота в парах.

(Повторення віршів напам’ять.)

3.   Розповідь віршів напам’ять.

(Можна провести у вигляді конкурсу.)

  • IV. Закріплення знань, умінь і навичок

Гра «Шифрувальник».

Розгадайте три ключових слова до теми.

П

А

Й

К

У

Л

О

Відповідь: Купайло.

А

К

Л

А

С

У

Р

Відповідь: русалка.

Н

 

А

 

Ж

 

В

 

И

Відповідь: жнива.

  • V. Домашнє завдання

Виписати з народних пісень художні засоби, пояснити їхню роль.

Підготувати розповідь про улюблене зимове свято.

  • VI. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найкращим читцем, на мою думку, був (була)…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (13.09.2014)
Переглядів: 723 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: