Урок № 41 В. Нестайко. «Тореадори з Васюківки» - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 41 В. Нестайко. «Тореадори з Васюківки»

Урок № 41

В. Нестайко. «Тореадори з Васюківки»

Мета:            ознайомити учнів із новим розділом повісті; розвивати вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку, відстоювати власну позицію; розвивати навички виразного читання, переказу прозових творів

Очікувані результати: учні вдумливо й виразно читають повість; переказують уподобані ними фрагменти; характеризують героїв; висловлюють свої думки про їхні вчинки та поведінку.

Теорія літератури: повість, дійові особи, характеристики героїв, головна думка.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього; фрагменти кінофільму

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Юні друзі Ява й Павлуша вигадують, фантазують, розважаються, пустують, але коли трапляються серйозні обставини, вони виявляють і сміливість, і кмітливість, і готовність до героїчних учинків. Про це — на уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

(Переказ ключових епізодів повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».)

2.   Робота з текстом.

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

2.   Виразне читання третьої умовної частини повісті (від розділу «Стихійне лихо», «Я приймаю рішення» до кінця твору).

3.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

4.   Евристична бесіда.

— Про кого з героїв йдеться в цій частині?

— Як можна назвати цю пригоду героя — жартівливою, як завжди, чи більш серйозною?

— Чи присутній у цій частині гумор, комічне?

— Чи мав право хлопчик брати на себе таке відповідальне рішення, як поїздка до військової частини за допомогою?

— Як ви думаєте, чим закінчилася ця пригода Яви?

5.   Спостереження над текстом.

Визначте, який художній засіб ужито в поданих реченнях.

«З темряви раз у раз, наче водяники, вигулькували з води люди…»

«Он бабуся, спотикаючись, тягне по воді за собою, наче човна, цинкові ночви…» (Порівняння.)

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Складання по пам’яті плану вивченого розділу.

Орієнтовний план

1)   Ява прокидається серед ночі через відчуття тривоги.

2)   Хлопчик проситься з батьками йти на порятунок людей від повені.

3)   Картини стихійного лиха.

4)   Неможливість порятунку власними силами.

5)   Згадка про бронетранспортери-амфібії.

6)   Рішення Яви покликати військових.

7)   Шлях хлопчика в страшну негоду.

2.   Гра «Шифрувальник».

Розшифруйте три ключових слова до теми.

В

І

Н

Ь

П

О

Відповідь: повінь.

Б

І

Я

Ф

І

А

М

Відповідь: амфібія.

Н

О

К

Ч

И

В

Відповідь: човник.

  • V. Домашнє завдання

Учитися виразно читати, виділяти ключові епізоди, переказувати розділи повісті; характеризувати образи героїв, висловлювати свої оціночні твердження.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— На місці Павлуші я б…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (04.01.2015)
Переглядів: 1476 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: