Урок № 39 В. Нестайко. «Тореадори з Васюківки» - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 39 В. Нестайко. «Тореадори з Васюківки»

Урок № 39

В. Нестайко. «Тореадори з Васюківки»

Мета:            ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, зацікавити їх твором «Тореадори з Васюківки»; розвивати навички виразного читання, переказу прозового твору, коментування його, аналізу поведінки героїв, їхніх учинків

Очікувані результати: учні знають про життя відомого дитячого письменника В. Нестайка; виразно та вдумливо читають і переказують цікаві моменти твору; аналізують поведінку й учинки головних героїв трилогії «Тореадори з Васюківки».

Теорія літератури: повість, пригодницький твір.

Обладнання: портрет письменника, ілюстративні матеріали до біографії; видання твору, ілюстрації до нього; фрагменти фільму «Тореадори з Васюківки»

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Як добре, коли в тебе є вірний друг, з яким можна знайти для себе найцікавіше заняття, потрапити в пригоду, поділитися радістю й тривогою. Саме такими друзями й були Ява та Павлусь, із ними ми познайомимося на сьогоднішньому та наступних уроках.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

(Виразне читання, переказ і коментування казки «Говорюща риба».)

2.   Евристична бесіда.

— Чи мрієте ви побувати в інших країнах, познайомитися зі звичаями інших народів?

— Куди саме ви б помандрували й чому?

— Чи любите ви пригоди, небезпечні ситуації?

— Чи хотілося вам щось винайти, удосконалити, зробити життя своїх близьких і рідних комфортнішим?

— Чи хотілося б вам зробити сміливий, благородний учинок, урятувати когось?

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Розповідь учителя про українського дитячого письменника В. Нестайка.

2.   Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

3.   Виразне читання розділів повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» (першу з трьох умовних частин — про метро під свинарником, про підготовку до кориди — до слів «Наступного ранку ми зустрілися на шляху…»).

4.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

5.   Евристична бесіда.

— Чи сподобався вам твір? Чим саме?

— Що здалося вам просто смішним, а що дуже смішним? Чому?

— Як ви гадаєте, чим скінчаться пригоди хлопців?

6.   Робота з літературознавчим словником.

Повість — епічний прозовий твір, у якому детально розповідається про багато подій із життя дійових осіб.

Пригодницький твір — це твір, у якому описуються незвичайні та небезпечні події, із захопливим, динамічним сюжетом.

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Завдання пошуково-дослідницького характеру.

1)   Доведіть, що твір В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» — пригодницька повість.

2)   Назвіть інші пригодницькі твори української та світової літератури. (Твори М. Твена, Дж. Ролінг, Дж. Лондона, Жуля Верна та ін.)

2.   Розгадування кросворда.

За допомогою зазначених у кросворді літер розшифруйте три ключових слова до теми.

 

К

 

 

 

 

 

 

 

 

Д

О

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М

 

 

 

 

 

А

 

 

 

А

 

 

 

Відповідь: корида, метро, дружба.

  • V. Домашнє завдання

Уміти розповідати про письменника; знати зміст розділів, уміти їх переказувати, коментувати ключові епізоди, характеризувати героїв.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Мені найбільше запам’яталося те…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (04.01.2015)
Переглядів: 1348 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: