Урок № 37 Е. Андієвська. «Казка про яян» - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 37 Е. Андієвська. «Казка про яян»

Урок № 37

Е. Андієвська. «Казка про яян»

Мета:            допомогти учням глибше усвідомити притчевий зміст і художню цінність казки; розвивати навички визначення головної думки твору, ключових фраз; навчити висловлювати свої думки про прочитане

Очікувані результати: учні знають зміст притчі; пояснюють прихований повчальний зміст; визначають головну думку твору; висловлюють власну думку про морально-етичні цінності, що допомагають бачити й розуміти красу світу.

Теорія літератури: притча, казка, головна думка.

Обладнання: світлина письменниці, видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

«Я» людини неповторне та індивідуальне. Воно заслуговує на повагу, як і «я» кожної іншої людини. Співіснувати вони можуть лише в разі взаємної поваги та допомоги. Саме до цього закликає казка-притча Е. Андієвської.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

(Розповідь про письменницю, переказ і коментування «Казки про яян».)

2.   Гра «Шифрувальник».

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

2.   Робота з текстом.

1)   Відшукайте в казці ключові фрази, які б характеризували яян. («Кожен яянин знає тільки своє “я”, і тому запитань другої людини не чує», «Ніхто не може допомогти яянинові, бо тільки він сам усе знає та вміє». «— Усі тут харчуються власним “я”. Коли воно вичерпується, яянин умирає, проте “я” кожного із яян таке невичерпне, що всі тутешні мешканці майже вічні» і под.)

2)   Які висновки можна зробити, прочитавши цей твір? (Потрібно бути наполегливим і завжди намагатися знайти вихід зі скрутного становища; необхідно прислухатися до думки інших, поважати людей, у разі потреби допомагати; уміти бачити привабливість і красу світу, жити щасливо й гармонійно.)

3.   Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Складіть пам’ятку «Як не стати яянином».

Очікувана відповідь

Пам’ятка «Як не стати яянином»

1)   Думати не лише про себе, а й про інших, турбуватися про них.

2)   Навчитися слухати інших, поважати їхню думку.

3)   Учитися в мудріших, прислухатися до розумних порад.

4)   Допомагати старшим і тим, хто потребує допомоги, не чекаючи віддяки.

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Творче завдання.

Напишіть твір-роздум на тему «Скільки в мені від яянина?»

Орієнтовна відповідь

Скільки в мені від яянина?

Прочитавши казку-притчу Е. Андієвської «Казка про яян», я замислився (замислилася). Чи зміг би я знайти вихід зі скрутного становища? Чи завжди я прислухався (прислухалася) до думок інших? Чи завжди допомагаю тим, хто цього потребує? Мабуть, ні. Часто ми байдуже проходимо повз людину, яку спіткали неприємність, лихо, й не думаємо, що можемо також колись опинитися в скрутній ситуації й потребуватимемо допомоги інших. Отже, у кожного з нас, і в мені теж, мабуть, ховається маленький «яянин», якого треба якнайшвидше позбутися.

2.   Гра «Шифрувальник».

Розшифруйте три ключових слова до теми.

Т

С

Ї

О

Г

Е

Відповідь: егоїст.

Т

С

І

Н

А

М

У

Г

Відповідь: гуманіст.

Ч

Н

І

С

Т

Ь

В

Д

Я

Відповідь: вдячність.

  • V. Домашнє завдання

Провести з батьками, друзями, однокласниками бесіду-опитування з порушеної на уроці проблеми за питаннями:

— Чи часто ви допомагаєте іншим, навіть незнайомим людям, не чекаючи прохання, подяки?

— Як чинитимете, коли ваші інтереси будуть зачіпати інтереси інших?

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Щоб не стати яянином…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (04.01.2015)
Переглядів: 2672 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: