Урок № 32 Оксана Іваненко. «Друкар книжок небачених» - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 32 Оксана Іваненко. «Друкар книжок небачених»

Урок № 32

Оксана Іваненко. «Друкар книжок небачених»

Мета:            ознайомити учнів із життям і творчістю письменниці, допомогти усвідомити зміст її твору; розвивати навички виразного читання, коментування змісту повісті

Очікувані результати: учні знають основні факти біографії О. Іваненко; виразно й усвідомлено читають історичну повість, розуміють її зміст, головні думки; висловлюють власні міркування про роль книги, улюбленої праці в житті людини.

Теорія літератури: історична повість.

Обладнання: портрет письменниці, видання творів, ілюстрації до них; зображення пам’ятників першодрукарям, першодруків

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • I. Аналіз творчих робіт
  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Перед вами на столі — книжка. Багато книжок і у вашому ранці. А хто перший придумав друкувати книжку, а не писати її від руки? Чи просто було її виготовити? Хто був першодрукарем і якими були перші друковані видання? Завісу історії спробуємо трохи відкрити на сьогоднішньому уроці.

  • ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.   Творче завдання.

2.   Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».

Складіть асоціативний ряд до поняття «Книга в житті людини».

«Книга в житті людини»: мудрість, досвід, розум, естетичне задоволення, почуття, приклад, кругозір та ін.

3.   Повідомлення учня про передумови виникнення друкарства.

  • IV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Розповідь учителя про письменницю О. Іваненко.

2.   Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

3.   Виразне читання першої умовної частини повісті О. Іваненко «Друкар книжок небачених».

4.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

5.   Евристична бесіда.

— За яких часів відбуваються події, змальовані в повісті?

— Хто є центральною фігурою твору?

— Яке ремесло стало справою життя Івана Федорова?

— Визначте жанр твору. (Історична повість.)

— Яка тема твору? (Розвиток книгодрукування; роль непересічної особистості в житті народу.)

  • V. Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Завдання пошуково-дослідницького характеру.

1)   Назвіть героїв твору.

2)   Назвіть міста, з якими пов’язаний розвиток книгодрукування.

3)   Визначте історичні події, з якими пов’язаний розвиток книгодрукування.

2.   Гра «Шифрувальник».

Розшифрувати три ключових слова для уроку.

С

Д

Д

О

І

В

Відповідь: досвід.

Ч

І

Т

С

Р

 

 

Ь

О

В

Т

 

Відповідь: творчість.

Н

Н

А

З

Н

Я

Відповідь: знання.

  • VІ. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати, коментувати головні епізоди повісті (перша умовна частина), висловлювати свої думки про прочитане.

Підготувати повідомлення про розвиток книгодрукування.

  • VІІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Історія книги змусила мене замислитися над тим…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (14.12.2014)
Переглядів: 3763 | Рейтинг: 3.1/8
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: