Урок № 27 Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Головний і другорядні герої. Аналіз учинків дійових осіб - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 27 Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Головний і другорядні герої. Аналіз учинків дійових осіб

Урок № 27

Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Головний і другорядні герої.
Аналіз учинків дійових осіб

Мета:            вчити учнів виділяти риси характеру героїв оповідання, розрізняти у їхніх учинках добро і зло, правду і брехню, милосердя і черствість, бездушність; поглиблювати навички аналізу епічного твору; розвивати навички виразного читання, висловлення власного ставлення до прочитаного, логічне та образне мислення

Очікувані результати: учні знають зміст твору; уміють аналізувати його; коментують риси характеру Федька, що вирізняють його з кола друзів; висловлюють своє власне розуміння духовного багатства.

Теорія літератури: епічний твір, оповідання, головний герой, другорядні герої.

Обладнання: портрет В. Винниченка, видання його твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Щоб узяти відповідальність за слабшого на себе, ще й собі на шкоду, треба мати велику мужність і благородство душі. Таким був Федько. На жаль, його найближчі люди не помітили подвигу маленького лицаря, і це призвело до страшної трагедії. Чи можна вважати Федька особистістю — поговоримо на уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.   Перевірка домашнього завдання.

(Переказ ключових епізодів оповідання «Федько-халамидник» (першої умовної частини).)

2.   Складання плану першої умовної частини по пам’яті.

3.   Евристична бесіда.

— Що вас найбільше вразило в прочитаному, чому?

— Як ви оцінюєте дії батьків Федька? Що б ви їм порадили?

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Виразне читання другої умовної частини оповідання В. Вин­ниченка «Федько-халамидник» (від слів «Толі теж хотілося заверещати…» до кінця твору).

2.   Робота з текстом.

Прочитайте епізод, як посперечалися Толя й Федько — чи перейде Федько річку по кризі. Які риси характеру виявляє Толя (заздрість, зарозумілість, приховану капость), а які Федько (азартний, сміливий, прагне бути першим у всьому)?

3.   Робота з підручником.

Опрацювання за підручником понять головний герой, другорядні герої.

4.   Проблемні питання.

— Хто більше заслуговує на повагу: «бешкетник» і «хуліган» Федько чи «благородний» та «делікатний» Толя? Свою відповідь обґрунтуйте.

— Як ви вважаєте, хто в оповіданні є головним героєм, хто — другорядним?

5.   Робота в групах.

І група: складіть характеристику Федька (дослідіть соціальне становище, портрет, риси характеру).

Очікувані відповіді (можна підтвердити цитатами)

Федько — розбишака, сміливий, дотепний, чесний, кришталево чистий, твердий і правдивий, ладен узяти на себе вину, аби захистити слабшого.

ІІ група: складіть характеристику Толі (дослідіть його соціальне становище, портрет, риси характеру).

Очікувані відповіді (можна підтвердити цитатами)

Толі властиві егоїзм, жалюгідність, душевна ницість, які викликають відразу. Саме такі, як Толя, у несправедливому суспільстві роблять кар’єру й здобувають матеріальні блага. Але це нікчеми.

ІІІ група: складіть порівняльну характеристику образів, зробіть висновки.

Федько

Толя

Спільне

Однолітки, люблять гратися, разом ходять до школи

Відмінне

Жорстокий, схильний до правопорушень, агресивний, але разом із тим — мужній, добрий, порядний, благородний душею

Нібито «сумирний», «делікатний», «благородний», «слухняний», «вихований», але насправді егоїстичний, підлий, жорстокий, брехливий, боягуз

Висновок: між цими дітьми мало спільного, за характерами та вчинками вони скоріше протилежність

 

  • ІV.  Закріплення знань, умінь і навичок

Гра «Шифрувальник».

Розшифруйте три ключових слова до теми.

Д

И

П

Р

О

Г

А

Відповідь: пригода.

І

Д

Т

І

П

Л

С

Ь

Відповідь: підлість.

Н

Я

Т

І

Л

Ш

Е

С

Х

Ь

Т

Відповідь: шляхетність.

  • V. Домашнє завдання

Уміти виразно читати другу умовну частину оповідання, переказувати, коментувати основні епізоди, висловлювати свої думки та враження.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Познайомившись з оповіданням В. Винниченка, я зрозумів (зрозуміла), що…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (02.11.2014)
Переглядів: 2495 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: