Урок № 26 Володимир Винниченко. «Федько-халамидник» - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 26 Володимир Винниченко. «Федько-халамидник»

Урок № 26

Володимир Винниченко. «Федько-халамидник»

Мета:            ознайомити учнів із цікавими сторінками життя та творчості В. Винниченка, змістом його твору; розвивати навички виразного читання, коментування прочитаного й висловлення особистого ставлення до нього; виховувати кращі людські якості — чесність, справедливість, розважливість та ін.

Очікувані результати: учні знають про життєвий шлях В. Винниченка; вдумливо й виразно читають оповідання; уміють переказувати ключові епізоди; формулювати основну думку оповідання; порівнюють свою поведінку в певних ситуаціях із поведінкою літературних героїв.

Теорія літератури: оповідання, герої художнього твору.

Обладнання: портрет В. Винниченка, видання його твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • I. Аналіз контрольної роботи
  • II. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

У хлопчаків на вулиці є свої поняття про честь, відвагу, існують свої герої. Федько з оповідання В. Винниченка був саме таким героєм. Про цінності справжні та уявні в житті дітей і дорослих ми вестимемо розмову на сьогоднішньому уроці.

  • III. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Розповідь учителя про В. Винниченка.

2.   Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

3.   Виразне читання першої умовної частини оповідання В. Вин­ниченка «Федько-халамидник» (від початку до слів «Толі теж хотілося заверещати…»).

4.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

5.   Евристична бесіда.

— Хто був найбільшим ворогом Федька й чому?

— Як хлопчик ставився до дітей на вулиці й вони до нього?

— Які розваги були в бідних дітей містечка?

— За що Федька карав батько, а за що хвалив?

— Чому батьки не дозволяли Федькові дружити з Толею?

— Чому Толя весь час тягнувся до хлопців із вулиці?

— Чи справді Толя був дитиною «ніжною, делікатною, смирною»?

— Чому Толя, попри заборону матері, вийшов під дощ?

— Кого звинуватили в Толиній хворобі й чому?

— Яку новину приніс Федько навесні?

— Як Толя поставився до розповіді Федька?

— Якою була б поведінка Федька, якби зачепили його тата, і як повівся в такій самій ситуації Толя?

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Робота з текстом.

Прокоментуйте рядки з оповідання й визначте, як вони характеризують Федька.

«Іде Федько. Іде і кричить. Він міг би підійти тихенько, так що й не почув би ніхто,— але Федько того не любив».

«Руки в кишені, картуз набакир, іде, не поспішає. Але тікать і не пробуй, Федько усяку собаку випередить».

«Федько вмить зривається з місця, налітає на Спірку, ловко підставляє ногу й кида його на землю. Тут же підскакує до Стьопки, хапа нитку і рве її до себе. Нитка тріскає, змій диркає. Гаврик плаче, а Федько намотує нитку на руку й помалу задом іде додому. Вигляд у нього гордий».

«Коли вже хлопці далеко й не можуть йому нічого зробити, він раптом вертається й віддає змія. Навіть принесе ще своїх ниток і дасть:

— На твого змія!»

2.   Гра «Шифрувальник».

Розшифруйте три ключових слова до теми.

Б

Ш

К

Т

Н

К

Відповідь: бешкетник.

П

Р

А

В

Е

С

 

 

 

Д

Ь

 

 

 

Л

Т

С

І

В

И

Відповідь: справедливість.

С

П

К

С

Відповідь: спокуса.

  • V. Домашнє завдання

Уміти розповідати про письменника, знати зміст першої умовної частини оповідання, виділяти ключові епізоди, переказувати, коментувати, висловлювати оціночні судження про героїв твору.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Про Федька я думаю…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (02.11.2014)
Переглядів: 2395 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: