Урок № 21 Виразне читання віршів Лесі Українки напам’ять - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 21 Виразне читання віршів Лесі Українки напам’ять

Урок № 21

Виразне читання віршів Лесі Українки напам’ять

Мета:            повторити основні теоретичні відомості про виразне читання; розвивати навички виразного читання, розкриття через інтонацію змісту й основної думки твору; розвивати акторську майстерність, пам’ять учнів

Очікувані результати: учні добре знають вірш Лесі Українки напам’ять, уміють виразно та вдумливо читати його, коментувати й аналізувати, порівнювати із сучасністю й робити висновки.

Теорія літератури: інтонація, темп, пауза, логічний наголос.

Обладнання: планшет «Теорія виразного читання», портрет письменниці, видання її творів, ілюстрації до них, аудіозаписи художнього читання

Тип уроку: виразне читання напам’ять.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Вірші Лесі Українки м’які, задушевні й разом із тим сповнені внутрішньої сили, наснажені романтичною мрією. Хотілося, щоб ці якості ви змогли передати, читаючи вірші поетеси напам’ять.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.   Бліц-турнір «Що я знаю про Лесю Українку».

1)   Справжнє ім’я Лесі Українки… (Лариса Петрівна Косач).

2)   Хто дав їй псевдонім? (Її мама.)

3)   Ким була матір поетеси? (Ольга Петрівна Косач — українська письменниця, громадська діячка.)

4)   Ким був батько Лесі? (Петро Антонович Косач — український юрист, громадський діяч, освітянин.)

5)   У скільки років поетеса навчилася читати? (У чотири роки.)

6)   Чи навчалася Леся в школі? (Ні.)

7)   Яким чином здобувала освіту? (Удома за допомогою батьків, самостійно.)

8)   Що зробила Леся для своїх сестер у галузі освіти? (Написала підручник з історії.)

9)   На якому музичному інструменті грала Леся Українка? (Фортепіано.)

10)  У скільки років написала свій перший вірш? (У дев’ять років.)

11)  Які вірші Лесі Українки ви знаєте?

12)  Із чим поетеса вела «тридцятилітню війну»? (З важкою хво­робою.)

2.   Повторення основних відомостей із теорії виразного читання (темп, інтонація, пауза, логічний наголос, міміка, жести).

  • ІІІ. Основний зміст роботи

1.   Робота в парах.

Повторення вірша напам’ять.

2.   Читання поезії Лесі Українки «Як дитиною, бувало…».

(Можна провести у вигляді конкурсу.)

  • IV. Закріплення знань, умінь і навичок

Гра «Шифрувальник».

Розшифруйте три ключових слова до теми.

М

Ь

Т

Я

А

П

Відповідь: пам’ять.

Р

І

Н

А

Т

И

З

В

Ь

С

Відповідь: виразність.

Т

Т

Я

Ч

У

П

О

Відповідь: почуття.

  • V. Домашнє завдання

Скласти усний твір на тему «Якою мені уявляється Леся Українка за її віршами» або «Значення стосунків у родині для виховання дитини».

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— На мою думку, найкращим читцем був (була)…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (02.11.2014)
Переглядів: 2205 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: