Урок № 19 Т. Шевченко. Поема «Іван Підкова» - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 19 Т. Шевченко. Поема «Іван Підкова»

Урок № 19

Т. Шевченко. Поема «Іван Підкова»

Мета:            ознайомити учнів зі змістом та художніми особливостями поеми Т. Шевченка «Іван Підкова»; розвивати навички виразного, вдумливого читання, пам’ять учнів, уміння коментувати прочитане й висловлювати своє ставлення до нього

Очікувані результати: учні знають історичну основу та художні особливості поеми Т. Шевченка «Іван Підкова»; виразно й усвідомлено читають твір; висловлюють власне розуміння лицарських чеснот українських козаків.

Теорія літератури: ліро-епічний твір, поема, строфа.

Обладнання: портрет письменника, видання його твору, ілюстрації до нього; фото пам’ятника Івану Підкові у Львові; карта морських походів козаків

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Слово «козак» асоціюється з волею, воїнами, що захищають рідну землю, з вірним побратимством, з умінням знаходити вихід із будь-якої скрутної ситуації, зі славними морськими походами. Ця тема завжди захоплювала й Тараса Григоровича Шевченка.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.   Літературний брейн-ринг.

Відновіть прислів’я. Визначте, про кого в них ідеться. Розкрийте зміст прислів’їв.

Береженого бог береже, а… шабля стереже. Де…, там і слава. Степ та воля — … доля.

2.   Проблемні питання.

— Що вам відомо про Запорізьку Січ?

— Чому митці весь час зверталися й звертаються до теми козацтва?

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

2.   Виразне читання поеми Т. Шевченка «Іван Підкова».

3.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

4.   Евристична бесіда.

— Як козаки боролись із турецькими завойовниками?

— Хто такий І. Підкова? (Козацький отаман.)

— З якою метою Шевченко нагадує читачеві про славну історію козацтва? Як пов’язує минуле й сучасне?

— Який твір називається поемою?

5.   Завдання пошуково-дослідницького характеру.

6.   Робота в групах.

І група: підготуйте розповідь про отамана (з використанням ­цитат).

ІІ група: підготуйте розповідь про козаків.

ІІІ група: проаналізуйте відносини між отаманом і козаками.

ІV група: проаналізуйте опис моря (з використанням цитат). Для чого він подається в тексті? Як називають художників, що зображували море?

7.   Складання плану поеми.

Орієнтовний план

1)   Згадка про колишню славу козаків.

2)   Опис бурхливого моря.

3)   Морський похід запорожців.

4)   Дружнє козацьке побратимство.

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Творче завдання.

Складіть характеристику збірного образу козаків та їхнього отамана за поемою Т. Шевченка «Іван Підкова».

Орієнтовна відповідь

Козаки — поважають отамана; сміливі, відважні; бувалі; з почуттям гумору; люблять пісню; азартні; не бояться труднощів, морської стихії.

Отаман — сміливий, відважний; розумний; гарний воїн; заслужив шану від козаків; урівноважений, розважливий; уміє керувати козаками; поважає простих козаків.

2.   Гра «Шифрувальник».

  • V. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати, переказувати зміст поеми «Іван Підкова», виділяти ключові епізоди, характеризувати героїв, художні особливості твору, висловлювати власне ставлення до прочитаного.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Я був (була) здивований (здивована) і захоплений (захоплена) тим, що…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (02.11.2014)
Переглядів: 7232 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.0/5
Всього коментарів: 1
1  
віка наконечна

Ім`я *:
Email *:
Код *: