Урок № 15 Микола Вороний. «Євшан-зілля» - Українська література 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 6 клас

Урок № 15 Микола Вороний. «Євшан-зілля»

Урок № 15

Микола Вороний. «Євшан-зілля»

Мета:            ознайомити учнів із життям і творчістю М. Вороного, з історичною основою та змістом поеми «Євшан-зілля»; розвивати навички вдумливого, виразного читання, коментування прочитаного, визначення особливостей літературного твору

Очікувані результати: учні знають основні факти біографії М. Вороного; розповідають про історичну основу поеми «Євшан-зілля»; виразно та вдумливо читають поему, висловлюють свої думки з приводу прочитаного.

Теорія літератури: ліро-епічний твір, поема.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до біографії; видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • I. Аналіз контрольної роботи
  • II. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Назва одного із зарубіжних телесеріалів, який зажив великої популярності в Україні,— «Багаті теж плачуть». Цікаво, чого б тим багатіям плакати? Адже вони мають повний достаток, можуть дозволити собі будь-які забаганки. Виявляється, що дещо не можна купити ні за які гроші. Наприклад, справжню любов і повагу, безкінечне життя, рідний край та багато іншого. Про цінності вічні й тимчасові, про історичну пам’ять і буде наша ­розмова.

ІІІ.    Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1.   Розповідь учителя про письменника М. Вороного.

Микола Вороний народився на Дніпропетровщині. Зростав майбутній поет у заможній родині ремісника, де зберігалися давні українські традиції. Їх підтримував дід Павло Денисович — старезний і міцний дідуган, який, доживши до сторічного віку, розмовляв виключно українською мовою.

Писати М. Вороний почав ще учнем ремісничого училища. Поступово сформувався як цікавий поет, літературний критик, перекладач. Його вірші патріотичні, сповнені глибокої шани до рідного народу, до людини праці. Серед доробку Миколи Вороного особливо вирізняється поема «Євшан-зілля2.  Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

3.   Евристична бесіда.

— Що для кожної людини є найріднішим?

— Що в житті жодна людина не може вибрати?

— Чому для людини так важливо пам’ятати свою батьківщину, рідний дім, батьків, куди б не закинула доля?

4.   Виразне читання поеми М. Вороного «Євшан-зілля».

5.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

6.   Евристична бесіда.

— Чи сподобалась вам поема?

— Що найбільше запам’яталось і схвилювало вас у цій поемі?

— Що стало джерелом для написання поеми?

— Як ви розумієте її назву?

— Як ви вважаєте, чи є у творі елементи фантастичного? Якщо є, то які?

— Як хлопчик потрапив до Києва? Підтвердьте рядками з поезії.

— Як йому там жилося? Як про це сказано в тексті?

— А як жилося батькові? Знайдіть слова й вислови, які передають муки батька.

— Чому хлопчина почав забувати рідний край?

— Кого батько попросив повернути сина?

— Що переконало хлопця повернутися додому?

— Яке пророкування таїться між рядками твору? Чому М. Вороний пише про половців, а звертається до українців?

— Як ви думаєте, чи актуальна ця поема сьогодні?

7.   Визначення теми й головної думки твору.

8.   Проблемне питання.

— Чи потрібно людині усвідомлювати свою національну приналежність, пам’ятати історію свого народу, зберігати вірність Батьківщині? Чому?

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

1.   Творчі завдання.

1)   Придумайте продовження історії про ханського сина.

2)   Створіть асоціативний ряд до слова «Батьківщина».

Б — батьки…

А — аромати…

Т — тепло…

пам’ятЬ

К — калина…

дІм

В — вірність…

Щ — щастя…

щИрість

Н — ніжність…

родинА…

 

2.   Гра «Шифрувальник».

Розшифруйте три ключових слова до теми.

Н

А

Ш

Є

В

Відповідь: Євшан.

 

А

 

Р

 

О

Д

 

И

 

Н

 

Відповідь: родина.

В

Ц

Е

Ь

С

П

 

І

 

Відповідь: співець.

 

  • V. Домашнє завдання

Знати про письменника М. Вороного, навчитися виразно читати, переказувати поему, коментувати її зміст; визначати ознаки ліро-епічного твору, поеми.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Я думаю, що такий твір у наш час…

Категорія: Українська література 6 клас | Додав: uthitel (02.10.2014)
Переглядів: 2045 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: