Урок № 68 Контрольна робота № 6. «Творчість Гр. Тютюнника, М. Вінграновського. Література рідного краю та позакласне читання» - Українська література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 5 клас

Урок № 68 Контрольна робота № 6. «Творчість Гр. Тютюнника, М. Вінграновського. Література рідного краю та позакласне читання»

Урок № 68

Контрольна робота № 6. «Творчість Гр. Тютюнника, М. Вінграновського.
Література рідного краю та позакласне читання»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю та корекції; розвивати образне та логічне мислення, пам’ять, навички зв’язного мовлення, висловлювання власних суджень

Очікувані результати: учні знають зміст вивчених творів, уміють характеризувати героїв, висловлювати про них власні думки, розуміють виховне значення художньої літератури.

Теорія літератури: ліричний герой, художні засоби.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

§ І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Сьогодні у вас є змога довести, що ви за цей рік багато чого дізналися нового, навчилися аналізувати художні твори, характеризувати героїв, висловлювати про них власну думку, проводити паралелі із сучасним життям, дискутувати на цікаві теми, робити висновки. Успіхів вам!

§ ІІ.  Основний зміст роботи

1.   Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

2.   Виконання учнями тестових завдань.

І–ІІ рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

1.   У рядках вірша М. Вінграновського «Перша колискова»

В теплих снах ідуть в поля жита,
І зоря над ними йде висока.

      ужито

А   гіперболу, епітети

Б   метафору, епітети

В   порівняння, метафори

Г   персоніфікацію, гіперболу

2.   Маленьку річечку із вірша М. Вінграновського «Сама собою річка ця тече…» називають

А   донечкою Дніпра

Б   притокою Дніпра

В   блакитною грайливою стрічечкою

Г   малим замуленим струмком

3.   Вірш М. Вінграновського «Бабунин дощ» відзначається

А   уживанням багатьох епітетів, порівнянь

Б   фантастикою, уживанням окличних та питальних речень, неологізмами

В   уживанням гіпербол, народних прислів’їв

Г   казковим зачином, закінченням, трикратним повторенням дій, учинків

4.   Оповідання «Дивак » Гр. Тютюнника назване так тому, що головний герой

А   дивував усіх своїми надзвичайними здібностями

Б   мріяв стати космонавтом, загартовував себе для цього

В   поводився не так, як усі його однолітки

Г   був дуже розбишакуватим, усі його боялися

5.   Замість горщечка на уроці малювання Олесь, герой оповідання Гр. Тютюнника «Дивак», намалював

А   дятла

Б   сороку

В   лелеку

Г   сосну

6.   Сашко, герой оповідання М. Вінграновського, повіз свого друга вовка

А   у столичну клініку, до найкращих лікарів

Б   в одеський зоопарк, до ветеринарів

В   в Одесу, відпочивати на морі

Г   в одеську клініку для лікування очей

ІІІ рівень

(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

7.   Схарактеризуйте образ улюбленого героя (або героя, що запам’ятався найбільше) з літератури рідного краю.

8.   Напишіть коротко, чим приваблює вас образ Сашка з повісті М. Вінграновського «Сіроманець».

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

9.   Виконайте одне із завдань.

А   Висловіть судження про те, як треба ставитися до природи, «братів наших менших», до тих, кого приручили (за вивченими творами та власними спостереженнями).

Б   Напишіть твір-мініатюру про Олеся з оповідання Гр. Тютюнника «Дивак», порівняйте героя із собою (чи близький його образ особисто вам) або придумайте власне закінчення оповідання.

Відповіді: 1 Б, 2 А, 3 Б, 4 В, 5А, 6 Г.

§ ІІІ.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підготуватися до презентації проекту «Свято літератури».

§ IV.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найскладнішим для мене сьогодні було…

Категорія: Українська література 5 клас | Додав: uthitel (01.01.2014)
Переглядів: 4563 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: